لیزر-موهای-زائد

حذف موهای زائد با لیزر، برای چه کسانی خطرناک است؟

 

لیزر موهای زائد قطعاً از پرطرفدار ترین روش های حذف موهایی است که ناخواسته در بدن افراد رشد می‌کند. بسیاری از افراد برای خلاصی از شر اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر، اپلیدی و… روی به انجام این عمل می آورند. اما در انجام لیزر موهای زائد باید موارد گوناگونی مورد بررسی قرار بگیرد تا مطمئن شد، انجام آن برای افراد خطرآفرین نمی باشد. با ما همراه باشید تا درباره اینکه لیزر موهای زائد برای چه کسانی خطرناک است صحبت کنیم.

 

لیزر-موهای-زائد
لیزر-موهای-زائد

لیزر موهای زائد چگونه است؟

 

نور دستگاه لیزر به گونه‌ای است که هر چیزی که تیره رنگ باشد را حرارت می دهد و سپس می سوزاند. به این ترتیب فولیکول مو نیز بر اثر لیزر آسیب دیده و از بین می‌رود. البته عوامل زیادی در نتیجه حذف دائمی موهای زائد تاثیرگذارند و می‌توان گفت که بسته به رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد، نتیجه نیز متفاوت خواهد بود همچنین برای رسیدن به نتیجه دلخواه چندین جلسه انجام لیزر لازم است.

 

لیزر موهای زائد بدن

 

 

لیزر موهای زائد می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش باشد که در سطح دنیا با دستگاه‌های خاصی صورت می‌گیرد‌. معروف‌ترین این دستگاه‌های لیزر، دستگاهی به نام لیزر الکساندرایت است. همچنین برند های دیگر مانند آلما، دکا، کوترا و… نیز وجود دارند. از لیزر برای حذف موهای زائد می توان در نواحی صورت، گردن، سینه، زیر بغل، پاها و خط بیکینی استفاده نمود.

 

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

 

لیزر موهای زائد در بعضی از افراد به دلیل شرایط بدنی شان ممکن است خطر آفرین باشد.
مواردی مانند:
۱_اگر از اسپری های برنز کننده استفاده کرده اید، حتما باید حداقل ۴ هفته منتظر بمانید تا رنگ پوستتان به حالت عادی بازگردد. اگر اثرات اسپری برنز کننده بر روی پوست باشد بعد از لیزر ممکن است که بر روی پوست سوختگی و تاول ایجاد گردد.
۲_افرادی که توسط سولاریوم یا آفتاب برنزه کرده اند یا اگر به هر روشی برنز کرده باشند، باید حداقل ۶ ماه صبر کنند، تا پوستتان به حالت عادی بازگشته و گرنه عوارضی چون آکنه بعد از لیزر سوختگی، جای زخم، تاول و… ایجاد خواهد شد.
۳_اگر آنتی بیوتیک مصرف می‌کنید پزشک خود را مطلع کنید زیرا آنتی بیوتیک ها از جمله موادی هستند که حساسیت پوست را به نور افزایش می‌دهند و ممکن است که بعد از لیزر کهیر، تاول و سوختگی را در فرد ایجاد کند.
۴_ اگر دارای بیماری خاص هستید حتماً با پزشک معالج را در جریان قرار داده، زیرا تداخل داروهای مصرفی با لیزر ممکن است خطر آفرین باشد.

 

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

 

در دوران شیردهی لیزر موهای زائد هیچ گونه خطری نخواهد داشت. طول موج لیزر هایی که برای حذف موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می گیرند، سطحی بوده و  نمی توانند به داخل بدن مادر نفوذ کرده و در شیر او تاثیرگذار باشد. در واقع هیچ مدرک علمی و یافته علمی وجود ندارد که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی را خطرناک بداند.

 

حرف آخر

 

لیزر موهای زائد و داشتن پوستی صاف از مواردی است که تمامی بانوان خواستار آن هستند‌. در هر شرایطی که هستید بهتر است که زیر نظر پزشک متخصص اقدام به این کار کنید و با انجام آزمایش هایی از عدم خطرآفرین بودن آن برای خود مطمئن گردید.

مطالب مرتبط
یک پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *