درمان-تنگی-واژن-و-مشکل-دخول-یا-بیماری-واژینیسموس

درمان تنگی واژن و مشکل دخول یا بیماری واژینیسموس

تنگی واژن و مشکل دخول از مشکلات مهم در روابط زناشویی می‌باشد که در بسیاری از موارد حتی به طلاق منجر خواهد شد! اما این مشکل به راحتی مانند هر بیماری دیگری قابل درمان است و می‌تواند به راحتی زندگی شیرین را به افراد هدیه کنند.

تنگی واژن چیست؟

بافت واژن در زنان یک بافت ارتجاعی است که در حالت عادی تا ۱۰ سانتی متر طول دارد. در زمان رابطه جنسی و تحریک، این بافت بلند تر و گشاد تر خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که این بافت در زمان دخول گشاد تر میشود، تا آلت مردانه را در خود جای دهد. البته این کشسانی و گشادی بعد از پایان یافتن رابطه جنسی به حالت اولیه باز می گردد و واژن دوباره تنگ خواهد شد.

درمان-تنگی-واژن-و-مشکل-دخول-یا-بیماری-واژینیسموس

تنگی واژن یا بیماری واژینیسموس

پیش‌تر گفتیم که واژن در زمان رابطه جنسی گشاد تر از حد معمول می شود و بعد از اتمام آن، واژن به حالت تنگ بودن قبل از رابطه، باز خواهد گشت. به همین علت زنانی هستند که در زمان نزدیکی دچار احساس درد می شوند و یا به هیچ عنوان اجازه دخول آلت مردانه را به واژن نمی دهند. به همین خاطر خانم ها به اشتباه فکر می‌کنند که دچار تنگی بیش از حد بوده و به دنبال راه‌حلی برای درمان آن هستند. این دسته از زنان حتی در زمان معاینات پزشکی لگنی با مشکل دچار می شوند، اما در حقیقت این تنگی واژن نیست که باعث عدم دخول شده، دلیل این امر بیماری به نام واژینیسموس می باشد که در این بیماری عضلات واژن در هنگام رابطه، قفل شده و اجازه ورود آلت تناسلی را نمی دهد.

علائم تنگی واژن چیست؟

  • مقاربت دردناک
  • سازش واژن
  • التهابات واژن
  • قرمز شدن دهانه واژن
  • حساسیت به لمس واژن
  • درد زمانه گذاشتن تامپون
  • درد در زمان وارد کردن انگشت
  • درد در زمان معاینات لگنی
  • عدم اجازه دخول

بیماری  واژینیسموس یا تنگی واژن در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت، بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی با لیزر و بدون کمترین عارضه ای  انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

علت تنگی واژن و عدم اجازه دخول

ممانعت از دخول و تنگی بیش از حد واژن می تواند علت های گوناگونی داشته باشد، که از مهم‌ترین آنها می‌توان به عدم پیش نوازی واژن قبل از دخول، پرده بکارت بسیار ضخیم، پرده بکارت غیرقابل انعطاف، آسیب دیدن کف لگن در اثر برخورد، برخی از جراحی های ناحیه واژینال مانند برداشتن رحم و تخمدان، باورهای غلط درباره رابطه جنسی، ترس از مقاربت، تربیت جنسی غلط و سختگیرانه، تجربه قبلی تجاوز، تجربه رابطه جنسی خشن، ترس از بارداری و زایمان طبیعی، عفونتهای واژن یا ناحیه لگنی، اندومتریوز، چسبندگی داخل رحم، کیست تخمدان و… دانست.

سخن آخر

تنگی واژن با هر علتی که ایجاد شده باشد، می‌تواند با روش‌های گوناگونی درمان شود. روش‌های ماننده روانکاوی واژن ، تمرینات کگل، استفاده از دیلاتور، نشستن در آب ولرم قبل از رابطه، تزریق بوتاکس واژن و درمان با rf، از روش های حل این مشکل در زنان است.

مطالب مرتبط
5 پاسخ
  1. جسارتا خانم دکتر عمل تنگ شدن واژن هزینش چقدرع؟؟؟؟و چقدر دوره ی نقاهت دارع؟؟؟

  2. من دچار مشکل تنگی واژن هستم و ۶ ماه ازدواج کردم و اجازه دخول نمیدم

  3. سلام خسته نباشید بنده قصد نزدیکی با خانومی رو دارم این خانوم میگه که مشکل تنگی واژن داره یعنی مثلا اگه یک ماه سکس نکنه واژنش تنگ میشه به طوری که اگر بعد از یک ماه دخول انجام بشه مثل اولین دفعه دچار خونریزی میشه آیا همچین مشکلی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *