دوره-های-آموزشی-لابیاپلاستی

دوره ی آموزشی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از عمل های محبوب زیبایی واژینال در جهان است که روزانه هزاران نفر اقدام به انجام آن می کنند؛ جالب است بدانید خدمات بهداشت جهانی یا NHS، از سال ۲۰۰۱ تاکنون، عمل لابیاپلاستی را پنج مرتبه به عنوان محبوب ترین جراحی در میان زنان انتخاب کرده است. انجام این عمل در سنین ۱۸ تا ۲۴ سالگی از بالاترین محبوبیت برخوردار بوده.  سالانه حدوداً ۱۱۵۰ نفر از زنان، به تعداد کسانی که این جراحی را انجام می‌دهند، اضافه می‌شود. در کشور ما نیز روزانه بانوان زیادی اقدام به انجام این جراحی زیبایی می کنند؛ زنان همیشه به دنبال زیبایی هستند . دلیل محبوبیت این عمل را نیز می‌توان افزایش زیبایی ناحیه واژن و اصلاح فرم لابیا در بانوان عنوان کرد.

لابیاپلاستی چیست؟

به طور کلی لابیاپلاستی به برداشتن قسمت یا بخشی از  لابیا گفته می شود که در جهت اصلاح، کوچک کردن و یا قرینه سازی این بخش صورت می‌گیرد. این عمل عمدتاً جنبه ی زیبایی داشته و نیازی به بستری و بیهوشی ندارد و اغلب با بی حسی موضعی صورت می گیرید. معمولاً شکل ظاهری لابیا در میان زنان متفاوت است و بزرگی لابیا ژنتیکی می باشد.

علل انجام عمل لابیاپلاستی

دِفرمه بودن لابیا در واژن زنان، عمده‌ترین دلیل انجام عمل لابیاپلاستی است. دلایل دیگری نیز مانند:

  • بزرگی لابیا
  • عدم تقارن
  • احساس درد و ناراحتی حین مقاربت جنسی
  • بوی بد واژن به دلیل بزرگی بیش از حد لابیا ۵مشکلات بهداشتی و عفونت های پی در پی
  • ناراحتی حین انجام ورزش‌ های مختلف
  • ناراحتی حین پوشیدن لباس های گوناگون
  • انحراف و پخش جریان ادرار و…از علت‌های انجام این عمل می باشد.

آموزش دوره های لابیاپلاستی

لابیاپلاستی که عملی محبوب و پرطرفدار است امروزه توسط پزشکان متخصص جراحی زنان،  به سایر پزشکان آموزش داده می‌شود؛ در ایران نیز دکتر نفیسه مویدنیا اقدام به آموزش عمل لابیاپلاستی و اعطای مدرک معتبر کرده است.

در طی این دوره ی آموزشی، چگونگی انجام عمل لابیاپلاستی، شیوه های مختلف انجام آن،  آشنایی با آزمایش های قبل از انجام عمل لابیاپلاستی، مراقبت های قبل و بعد عمل و… به داوطلبان گرامی ارائه داده خواهد شد.

دوره-های-آموزشی-لابیاپلاستی
دوره-های-آموزشی-لابیاپلاستی

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

جالب است بدانید که  لابیاپلاستی تاثیر بسیاری در بهبود روابط جنسی زنان خواهد داشت. در این عمل کلیتوریس که بخش مهم و اصلی تحریک جنسی در زنان است، از پوست های اضافی رهایی یافته و نمایان تر می شود و در نتیجه ی آن تحریک پذیری افزایش خواهد یافت. به‌علاوه در اکثر زنان عمل دخول به دلیل بزرگی لابیا، به سختی انجام می شود، بعد از عمل لابیاپلاستی این مشکل نیز مرتفع خواهد شد. مورد بعدی افزایش میزان رضایت از بدن و در نتیجه، افزایش اعتماد به نفس در زنان است، که به رابطه جنسی با کیفیتی بالاتر منجر خواهد شد.

دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی خدماتی از جمله زایمان طبیعی ، زایمان سزارین ، جراحی زیبایی دارد. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید. مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

روش های انجام عمل لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی معمولاً به دو صورت انجام می گیرد، روش اول لابیاپلاستی با لیزر است که در این روش با کمک لیزر به برش بخش های اضافی لابیا می‌پردازند. در روش لیزر، میزان خونریزی نسبت به روش جراحی بسیار کمتر است. روش دوم که در اتاق عمل انجام می گردد، جراحی لابیا می باشد که پزشکان با تیغ و بخیه، اقدام به برش و حذف بخش های اضافی لابیا می کنند. معمولاً بسته به نظر پزشک متخصص و فرد مراجعه کننده، روش مناسب برای انجام عمل لابیاپلاستی انتخاب خواهد شد.

حرف آخر

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن عملی تکنیکی و ظریف می باشد و باید با ظرافت بالا انجام پذیرد. با آموزش پذیری این تکنیک، زیر نظر پزشکی حاذق و متبحر، به راحتی می‌توان به انجام آن مسلط شد و آن را انجام داد.

مطالب مرتبط
2 پاسخ
  1. هزینه آموزشتون چقدر هست و چند ساعت آموزش دارین وچه مدرکی باید داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *