عوارض تزریق چربی چیست و چطور درمان می شود؟

درمان-عوارض-بعد-از-تزریق-چربی

درمان-عوارض-بعد-از-تزریق-چربی


عوارض تزریق چربی به عوارض طبیعی و غیر طبیعی تقسیم می شود.

  1. تورم و درد

در عوارض طبیعی علائمی مانند تورم و درد بعد از تزریق چربی معمول می باشد و تا چند روز ممکن است وجود داشته باشد.

عوارض-تزریق-چربی

نحوه درمان تورم بعد از تزریق چربی

 

با مراقبت هایی که از پزشک متخصص دریافت می کنید برطرف می شود که شامل موارد ذیل می باشد:

  • استفاده از کمپرس یخ در محل تزریق تا 24 ساعت بعد از تزریق چربی
  • مصرف داروهای مسکن مانند استومینوفن تا تسکین درد

  2.آسیب چربی

 

به طور کلی وقتی موادی وارد بدن می شود، نیاز به زمان برای شناسایی و جذب آن توسط بدن می باشد در غیر اینصورت مشکلات و عوارضی برای فرد ایجاد می کند که از عوارض غیر طبیعی محسوب می شود. در برخی موارد به دلیل  تزریق چربی با سرعت ساکشن بالا، سلول های چربی به دلیل وجود خون آسیب می بیند که در نتیجه علاوه بر ایجاد تورم زیاد در ناحیه تزریق، چربی به سرعت جذب شده و ماندگار نخواهد ماند. به همین دلیل برای جلوگیری از ایجاد این عارضه توصیه می شود، سانتریفیوژ با سرعت 3000 RPM تزریق شود. زیرا علاوه بر جدا کردن سلول های چربی و خون، عمر تزریق را بیشتر می کند.

    3.تجمع چربی

 

از دیگر عواض غیرطبیعی تزریق چربی تجمع مایعات و سرم چربی در محل تزریق چربی می باشد که به دلیل مصرف داروهای ضدانعقاد خون مانند آسپرین، مفنامیک اسید و.. قبل از تزریق ایجاد می شود. به همین دلیل پزشک توصیه می کند یک هفته قبل از تزریق از مصرف داروهای ضد انعقاد خون جلوگیری شود.

اگر بعد از تزریق چربی در ناحیه باسن دچار تجمع چربی شدید نگران نباشید با پوشیدن گن به همدت 2 هفته این عارضه درمان می شود.

    4.آمبولی چربی

 

آمبولی چربی از دیگر عوارض غیرطبیعی بعد از تزریق چربی می باشد. بدین معنی که با ورود چربی به جریان خون، عروق بدن دچار گرفتگی می شود که باعث بروز علائمی همچون تنگی نفس، اختلالات عصبی، هیپوکسی، کم خونی و تب می شود. این عارضه در اثر استفاده از سوزن نوک تیز ایجاد می شود. زیرا باعث آسیب به عروق خونی بزرگ شده و باعث آمبولی چربی می شود که خطرناک است. به همین دلیل پزشک برای تزریق باید از کانولاهایی که نوک تیزی ندارند، استفاده کند.

     5. عفونت بعد از تزریق چربی

از عوارض شایع تزریق چربی بروز عفونت می باشد که معمولا بعد از گذشت 3 روز از تزریق مشاهده می شود. فرد با بروز عفونت دچار علائمی از جمله تب، درد، تورم و خروج ترشحات چرکی از بدن می شود.

استفاده از وسایل و محیط آلوده باعث بروز عفونت بعد از تزریق چربی می شود. در گذشته به دلیل روش جدا کردن چربی با صافی، امکان بروز عفونت بالا بود. زیرا به دلیل قرار گرفتن چربی د معرض هوا آلوده می شد. امروزه از سرنگ های Leur Lock و سانتریفیوژ برای جداسازی چربی استفاده می شود و امکان آلوده شدن چربی را به صفر می رساند.

کیست-بعد-از-تزریق-چربی

   6. تشکیل کیست چربی

 

تشکیل کیست یا توده چربی از دیگر عوارض تزریق چربی است. در اثر تزریق بیش از حد در ناحیه مورد نظر مشکلاتی در خونرسانی بافت های اطراف ایجاد می شود و در نتیجه باعث ایجاد کیست یا توده چربی می شود. از این رو تزریق باید از طریق سرنگ هایی با ظرفیت یک سی سی چربی به صورت گسترده در لایه های مختلف انجام شود.  

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین تکنولوژی برای تزریق چربی استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

عوارض تزریق چربی زیر چشم

 

ناحیه زیرچشم دارای پوستی نازک است که فاقد چربی در زیر پوست است. برخی افراد برای پرکردن گودی زیرچشم و جوانسازی از تزریق چربی استفاده می کنند. که تزریق معمولا در قسمت بالاتر از شیار اشکی انجام می شود که در برخی موارد باعث ایجاد توده چربی در پلک می شود. به همین دلیل توصیه می شود از چربی نانو بدین منظور استفاده کرد که علاوه بر اینکه دارای سلول های بنیادی است حجم دهی ندارد و باعث بروز توده در پلک یا زیر چشم نمی شود.

تزریق-چربی-زیر-چشم
به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *