نکات مهمی که قبل از لیزر موهای زائد باید بدانید!

لیزر-موهای-زائد

لیزر-موهای-زائد


لیزر موهای زائد چیست؟

امروزه لیزر موهای زائد، یکی از متداول ترین راه ها برای از بین بردن مو های آزار دهنده ی صورت و یا بدن است. شیوه کار لیزر این گونه می باشد که دستگاه که با آن لیزر را انجام می‌دهد، نوری متمرکز شده را بر روی فولیکول های مو می تاباند، رنگدانه های واقع در پوست این نور را جذب کرده و به این طریق موها را از بین می‌برد. لیزر از روش های بسیار کاربردی برای حذف دائمی و یا طولانی مدت موهای زائد می باشد و به کاهش موهای زائد و یا نازک شدن آن منجر خواهد شد.

لیزر-موهای-زائد

لیزر موهای زائد در کدام قسمت های بدن انجام می شود؟

 

لیزر در از بین بردن و کم کردن موهای زائد رشد کرده بر روی صورت، پاها، چانه، پشت بدن، بازوها، زیربغل، خط بیکینی و به طور کلی تمام نقاط بدن مفید است.

بهترین-دستگاه-لیزر-موهای-زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

 

در انجام لیزر چند پارامتر بسیار مهم می باشد:

  • اولین بخشی که باید مورد تاکید قرار بگیرد، به دقت دستگاه لیزر است؛ دستگاه لیزر باید از دقت بسیار بالایی برخوردار باشد؛ به این صورت که موهای زائد را تحت هدف قرار داده و به پوست ناحیه اطراف آسیب نرساند.
  • مورد مهم بعدی سرعت عمل می باشد؛ هر پالس از لیزر در کسری از ثانیه بر روی پوست تابانده می‌شود و ناحیه ی وسیعی را تحت هدف قرار خواهد داد؛ به این ترتیب پاها شاید بیشترین زمان را برای لیزر لازم داشته باشند و نواحی مانند دور لب، کمترین زمان را نیاز داشته باشند.
  • مورد مهم بعدی که باید در نظر بگیرید، این است که هیچگاه با یک یا دو جلسه، نتیجه ی دلخواه حاصل نخواهد شد و بسته به میزان موهای زائد فرد، جلسات درمانی نیز متفاوت خواهد بود.

 

آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟

 

آستانه تحمل درد هر فرد متفاوت است، اما درد لیزر آنچنان زیاد نیست که از توان تحمل افراد خارج باشد. می‌توان درد لیزر را مانند برخورد یک نوار پلاستیکی به پوست شبیه کرد؛ عواملی چون چاقی، تیرگی موها، قدرت تحمل فرد، نوع دستگاه لیزر و همچنین ناحیه ایی که به لیزر آن می پردازید، در میزان درد تاثیر گذار هستند. بیکنی، زیر بغل و پشت، درد بیشتری را در بین تمام نواحی بدن دارد.

بعد از انجام لیزر موهای زائد چه اقداماتی باید انجام داد؟

 

۱_حداقل تا ۲۴ ساعت ورزش نکنید.

۲_بعد از انجام لیزر بلافاصله دوش نگیرید.

۳_از مواد آرایشی بر روی نقاط لیزر شده تا مدتی استفاده نکنید.

۴_در نواحی لیزر شده از دئودرانت استفاده نکنید.

لیزر موهای زائد برای از بین بردن دائمی موهای زائد توسط بهترین دستگاه لیزر 2020 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

لیزر باعث نازایی می شود؟

در فضای مجازی گاهی مطالبی مشاهده می گردد که نازایی را به لیزر ربط می‌دهند، که این مورد شایعه ای بیش نیست. شما با مراجعه به پزشک متخصص در این باره می توانید به راحتی اطلاعاتی کسب کنید و به شما ثابت خواهد شد که انجام لیزر هیچ ربطی با نازایی ندارد. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در فولیکول انجام می گردد. این لیزر کمتر از یک میلیمتر در پوست انسان نفوذ می کند. بنابراین راهی برای رسیدن به تخمدان ها و ایجاد نازایی در افراد نخواهد داشت. ادامه مطلب

لیزر-موهای-زائد-و-نازایی

آیا با لیزر موهای زائد برای همیشه از بین میرود؟

 

کار لیزر در اصل از بین بردن موهای زائد در بدن افراد می باشد، البته از بین بردن موهای زائد در افرادی با نوع پوست و رنگ پوست گوناگون می تواند متفاوت باشد. لیزر به گونه‌ای طراحی شده که بر روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول ها می گردد تا رشد مو را برای همیشه متوقف کند. نکته قابل توجه در این میان گرمای لیزر است که باعث آسیب دیدن و از کار افتادن این فولیکول‌ها می‌گردد، اما امکان دارد که به بافت‌های برخی از سلولها وارد نشده و آنها را از بین نبرد؛ اما به طور کلی ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد با لیزر برای همیشه از بین خواهد رفت و اگر بخواهیم به طور دقیق تر بیان کنیم، باید بگوییم لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد میشود. ادامه مطلب

عوارض لیزر موهای زائد

 

مهم ترین عوارض لیزر موهای زائد سوختگی پوست می باشد. که دلیل آن اینست که لیزری متناسب با مشخصاتی از جمله رنگ پوست، شرایط جسمانی ، درجه دستگاه انتخاب نمی شود. دلیل این امر نداشتن دانش و تخصص کافی در حیطه لیزر موهای زائد است. به همین جهت توصیه می شود برای انجام لیزر به کلینیک های پوست و مو یا تحت نظر پزشک متخصص مراجعه کنید و از رفتن به مراکز غیر مرتبط مانند سالن های آرایشگاه خودداری کنید. به همین جهت آمار این عوارض به دلیل غیراصولی بودن استفاده از دستگاه لیزر در ایران بالا می باشد.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

8 دیدگاه ها
  • سلام وقت بخیر خانم دکتر سوال داشتم می خواستم بدونم لیزر موهای زائد عوارض دارد بخصوص برای دخترای مجرد؟

    • سلام موراد زیاده ولی افرادی که برنزه می کنند با آفتاب یا سولار ، خانم های باردار ، افرادی که بیماری های خود ایمنی دارند یا دارای زخم در ناحیه رشد مو هستند نمی توانند لیزر موهای زائد انجام دهند.

  • بعنوان کسی ‌تجربه دارم درباره انجام لیزر موهای زائد باید بهتون بگم که من خیلی جاها رفتم برای لیزر مو در نهایت یا موهام کرکی شد یا تیرگی پوست گرفتم بعدش دنبال رفع تیرگی پوستم بودم که با کلینیک خانم‌دکتر آشنا شدم خوشبختانه با دستگاه لیزر های حرفه ای مشکل تیرگی پوستم حل شد و در کلینیک خانم‌دکتر لیزر مو خودم را انجام دادم و دیگه مشکل کرکی و تیرگی ندارم اگه در کلینیک های تخصصی مثل کلینیک خانم‌دگتر مویدنیا کارای زیبایی و لیزرتون رو انجام بدید چون از تجهیزات پزشکی و لیزر عالی استفاده میکنند دیگه نگران عارضه و مشکلات بعدیش نیستید و خیالتون از هر نظر راحته.دررود به خانم‌دکتر عزیزم که با صداقت و دلسوزیشون بهترین های رو برای گیلان اوردن .از صمیم قلبم دوستت دارم خانم‌دکتر مهربونم‌

  • سلام وقت بخیر چند تا سوال داشتم واسه لیزر اول اینکه من لیزر انجام میدم بعد لیزر بدنم کهیر میزنه قرمز میشه و خارش میگیره ولی بعد خوب میشه حساسیت دارم چی کار کنم ضرر داره ؟ دوم اینکه برای باردارشدن ضرر داره ؟ سوم اینکه ناراحتی پوست میگیریم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *