بیماری التهابی لگن

مقدمه

بیماری التهابی لگن (PID) شامل : عفونت دستگاه تناسلی فوقانی زنانه ، از جمله رحم ، لوله های رحمی و تخمدان ها است.

یک بیماری شایع است ، بیشتر در زنانی که از نظر جنسی فعال هستند دیده می شود .

علائم بیماری التهابی لگن (PID)

بیشتر خانمها علائم خفیفی دارند که ممکن است شامل یک مورد یا بیشتر از موارد زیر باشد :

درد در اطراف لگن یا پایین شکم
درد در هنگام رابطه جنسی که در عمق لگن احساس می شود
خونریزی بین دوره ها و بعد از رابطه جنسی
دوره های دردناک پریود
ترشحات غیرمعمول واژن ، به خصوص اگر زرد یا سبز باشد .

در صورت مشاهده علائم فوق حتما به پزشک مراجعه کنید .

تشخیص بیماری التهاب لگن

تأخیر در درمان التهاب لگن یا داشتن دوره های مکرر ، می تواند خطر ابتلا به عوارض جدی و طولانی مدت را افزایش دهد.

هیچ آزمایش ساده ای برای تشخیص وجود ندارد. تشخیص براساس علائم شما و یافتن حساسیت در معاینه واژینال (داخلی) است.

علل بیماری التهابی لگن

بیشتر موارد در اثر عفونت باکتریایی است که از واژن یا دهانه رحم به اندام های تولید مثل بالاتر منتقل می شود.

انواع مختلفی از باکتری ها می توانند باعث التهاب لگن شوند. در بسیاری از موارد ، ناشی از عفونت رابطه جنسی محافظت نشده مانند کلامیدیا یا سوزاک است.
در بسیاری از موارد دیگر ، ناشی از باکتری هایی است که به طور معمول در واژن زندگی می کنند.

درمان بیماری التهابی لگن

در صورت تشخیص در مراحل اولیه ، با یک دوره آنتی بیوتیک درمان می شود ، که معمولاً 14 روز ادامه دارد.

مهم است که برای اطمینان از پاک شدن عفونت ، کل دوره را طی کنید و از انجام رابطه جنسی در این مدت خودداری کنید.

عوارض

اگر لوله های فالوپ تحت تأثیر التهاب لگن قرار بگیرند ، ممکن است زخم و باریک شوند. این می تواند عبور تخمدان به رحم را دشوار کند.

سپس این می تواند احتمال بارداری را در لوله های رحمی به جای رحم (بارداری خارج رحمی) در آینده افزایش دهد و برخی از زنان را نابارور کند.

اما بیشتر زنان تحت درمان التهاب لگن هنوز هم می توانند بدون هیچ مشکلی باردار شوند .

اگر شما هم علائم بیماری التهاب لگن دارید و از آن رنج می برید میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 01332135933 تماس حاصل فرمائید .

ویژگی های پزشک خوب