درمان خشکی واژن یا آتروفی با لیزر در رشت

درمان-خشکی-واژن-با-لیزر-در-رشت

آیا در حین رابطه جنسی، مشکلاتی مثل خشکی و درد واژن را تجربه می کنید؟ آیا با درد، خارش و سوزش واژن مواجه هستید یا زیاد دچار عفونت می شوید؟ این مشکلات بخصوص در زنان شیرده و یائسه می تواند علامت خشکی واژن باشد.
اگر این علائم در شما ماندگار شده، برای رفع آن به درمان خشکی واژن نیاز دارید. در این مقاله دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان در گلسار رشت به شما درباره خشکی واژن، علائم، علل و درمان آن خواهند گفت.

علائم خشکی واژن

بانوان گیلانی به خصوص آنهایی که مسن و یائسه هستند، با بروز خشکی واژن علائم زیر را تجربه می کنند:

علائم-خشکی-و-آتروفی-واژن

جوانسازی واژن با لیزر در رشت

یکی از جدیدترین روشهای درمان خشکی واژن که جایگزین روشهای هورمون تراپی شده، درمان با لیزر CO2 واژینال است. در این روش، پروپ دستگاه لیزر وارد واژن می شود و پرتوهای لیزر را با طول موجهای معین به لایه مخاطی دیواره واژن می تاباند.

این لایه مسئول تولید ترشحات طبیعی واژن است. سلولهای این لایه با تحریک لیزر، کلاژن سازی کرده و ترمیم می شوند.

با جوانسازی واژن در لایه مخاطی، ترشحات واژینالی، حتی در زنان یائسه افزایش می یابد. برای درمان با این روش می توانید به پزشکان متخصص درمان خشکی واژن در رشت که همان متخصص زنان هستند، مراجعه کنید.

  • تعداد جلسات: بسته به شدت خشکی واژن 3 تا 4 جلسه است
  • فاصله بین جلسات: هر 4 تا 6 هفته
  • مدت زمان هر جلسه: 10 تا 20 دقیقه

نحوه عملکرد لیزر واژن

در ویدئوی زیر می توانید ببینید که چطور از لیزر برای جوانسازی و ترمیم واژن استفاده می شود:

 

نتایج درمان خشکی واژن با لیزر CO2

تحقیقات نشان می دهند که لیزر درمانی یک روش موثر برای درمان خشکی و آتروفی واژن است. طبق برخی مطالعات بیماران بعد از یکماه درمان با لیزر شاهد بهبود علائم خشکی واژن هستند. اما بعد از هر سه جلسه درمان (بعد از 3 ماه) بهبودی بیشتری را حس می کنند. روند افزایش این بهبودی همچنان تا 6 ماه بعد از لیزر بیشتر می شود.

ماندگاری درمان خشکی واژن با لیزر

97 درصد از بیمارانی که درمان خشکی واژن را با لیزر CO2 انجام می دهند، به گفته منابع موثق در عرض یک هفته پس از اولین جلسه لیزر، علائم آنها بهبود می یابد. ماندگاری نتایج آنها بین 2 تا 4 سال است. به بانوان رشتی توصیه می شود برای حفظ نتایج، سالانه یک جلسه لیزر تراپی را تکرار کنند.

مزایای درمان خشکی واژن با لیزر

استفاده از لیزر درمانی برای درمان خشکی واژن با مزایای زیر همراه است:

  • درمان غیر هورمونی برای خشکی واژن و رابطه جنسی دردناک
  • ماندگاری بالای نتایج
  • رفع مشکلات ادراری مثل تکرر ادرار، بی اختیاری ادرار استرسی و عفونتهای دستگاه ادراری (UTIs)
  • ایجاد عروق و فیبرهای کلاژن جدید در واژن
  • افزایش رطوبت واژن و سطح گلیکوژن که برای رشد لاکتوباسیل ها، باکتری های سالم ضروری است
  • بدون درد، عارضه و نیاز به استراحت
  • بدون نیاز به بیحسی موضعی

به علاوه درمان با این روش در مطب و به صورت سرپایی انجام می شود.

هزینه درمان خشکی واژن با لیزر در رشت

قیمت لیزر خشکی واژن در رشت در سال 1403 در مطب دکتر نفیسه مویدنیا، جلسه ای یک میلیون و پانصد هزار تومان است. این هزینه شامل پروپ واژینالی یکبار مصرف و سایر وسائل یکبار مصرف می شود.

رزومه دکتر نفیسه مویدنیا

  • متخصص زنان و زایمان در رشت
  • عضو انجمن جراحی های کم تهاجمی ایران
  • عضو آکادمی جراحان زنان آمریکا
  • بورد تخصصی جراحی زنان و زایمان و نازایی
  • متخصص جوانسازی واژن با انواع روشهای جراحی و غیر جراحی

سوالات متداول

معمولا در مورد درمان خشکی واژن با لیزر در رشت سوالات زیر پرسیده می شوند:

لیزر CO2 برای خشکی واژن چه عوارضی دارد؟

در چند روز اول بعد از لیزر کمی احساس ناراحتی خفیف یا ترشحات آبکی دارید که مهم نیستند و برطرف می شوند.

اما در برخی موارد بدلیل عدم تنظیم درست طول موج دستگاه، ممکن است واژن دچار سوختگی شود. با مراجعه به بهترین دکترهای جوانسازی واژن رشت می توانید جلوی این مشکل را بگیرید.

چه کسانی کاندید لیزر خشکی واژن در رشت هستند؟

زنان یائسه، کسانی که نمی توانند یا نمی خواهند هورمون تراپی کنند، زنانی که دردهای مقاربتی دارند یا از عفونت واژینالی- ادراری یا بی اختیاری استرسی ادرار رنج می برند، برای درمان با این روش کاندید مناسبی هستند.

چه مراقبتهایی بعد از لیزر جوانسازی واژن نیاز داریم؟

بانوان استان گیلان که لیزر برای خشکی واژن را انجام می دهند، بلافاصله بعد از لیزر می توانند به کارهای روزانه برگردند. به جز اینکه برای دو تا سه روز بعد از لیزر نباید رابطه جنسی داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

2 دیدگاه ها
  • اکثر مطب ها و کلینیک ها از دستگاه های لیزر چینی استفاده میکنن اما دکتر نفیسه مویدنیا بهترین دستگاه لیزر فرکشنال امریکایی با کلی کارایی برای تنگ کردن واژن و روشن سازی پوست و رفع تیرگی و لابیاپلاستی و رفع اسکار پوستی و رفع زگیل تناسلی با کارایی بالا و معجزه آسا و لیزر موهای زائد امریکایی و دستگاه سونوگرافی واژینال و شکمی مدل امریکایی رو در کلینیک خودشون اوردند و وقتی ازشون سوال کردم چرا این همه دلسوز مردم هستید و این همه هزینه کردید خیلی برام‌جالب بود گفتن چون همه مراجعینم رو خانواده درجه اولم حساب میکنم‌در نتیجه شما لایق بهترین ها هستید واقعا ازشون راضی هستم‌خیلی دلسوز و ماهر و باتجربه هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *