درمان اسکار یا جای بخیه سزارین با لیزر در رشت

درمان-جای-بخیه-و-اسکار-بعد-از-زایمان-سزارین

درمان-جای-بخیه-و-اسکار-بعد-از-زایمان-سزارین


علت ایجاد جای بخیه بعد از زایمان طبیعی 

بهتر است ابتدا درباره زخم یا اسکار بعد از زایمان صحبت کنیم. زخم بعد از زایمان طبیعی با برشی که دوخته می شود که به آن اپیزیوتومی  می گویند. معمولا ترمیم آن بین 7 تا 10 روز طول می کشد و بعد از گذشت سه هفته دیگر اثری از زخم مشاهده نمی شود. زیرا بخیه هایی که در زایمان طبیعی استفاده می شود، قابل جذب وبده و نیازی به کشیدن ندارد.

جای-بخیه-بعد-از-زایمان-طبیعی
جای-بخیه-بعد-از-زایمان-سزارین

آیا بعد از زایمان سزارین جای بخیه می ماند؟

 

زخم بعد از زایمان سزارین معمولا بعد از گذشت 7-10 روز ترمیم می شود ولی بخیه آن از نوع قابل جذب نیست و لازم است بعد از گذشت یک هفته به پزشک برای کشیدن بخیه مراجعه کنید. و در برخی موارد اثر بخیه یا اسکار باقی می ماند.

مراقبت از زخم بعد از زایمان طبیعی  

 

برای بهبودی سریع تر زخم ناشی از زایمان طبیعی نیاز به مراقبت هایی می باشد از جمله:

  • در حین شستشو و رفع اجابت مزاج خود را از جلو به عقب شستشو دهید.
  • از هیچ مواد شوینده ای در روزهای اول استفاده نکنید و از سرم های شستشو بعد از شستن خود با آب استفاده کنید.
  • برای تسکین درد و کاهش التهاب در روزهای اول از کمپرس یخ در ناحیه زخم استفاده کنید. با مشورت پزشک از مسکن ها استفاده کنید.

چه زمان بعد از زایمان می توان حمام کرد؟

 

در صورتی که بخیه ناشی از زایمان ندارید، می توانید از وان هم برای دوش گرفتن استفاده کنید. اما اگر جای بخیه دارید توصیه می شود به صورت ایستاده حمام کنید. اگر خونریزی داشتید حمام کوتاهی داشته باشید. ولی در کل یک یا دو ساعت بعد از زایمان حمام کردن مشکلی ندارد.

حمام-گرفتن-بعد-از-زایمان

مراقبت بعد از زایمان سزارین

  • اگر زایمان سزارین داشتید نیاز به بانداژ کردن بخیه در روزهای اولیه ندارید. بهتر است روی زخم باز باشد تا سریعتر بهبود یابد.
  • خانم هایی که شکم های بزرگ و افتاده ای بعد از زایمان دارند بهتر است از شکم بندهای نرم و کششی استفاده کنند تا شکم بالا نگه داشته شود و زخم تحت فشار و تعریق نشود تا سریعتر بهبود پیدا کند.

چه زمانی بعد از زایمان به پزشک مراجعه کنید؟

 

  • اگر درد بعد از زایمان شدید و غیر طبیعی بود.
  • در صورت خروج ترشحات خونابه ای با بوی نامطبوع از زخم

روش های درمان اسکار بعد از زایمان سزارین

 

همان طور که اشاره کردیم معمولا بخیه بعد از زایمان سزارین بعد از گذشت چند روز جذب می شود و اثری نمی ماند. اما در برخی افراد به دلیل برش های زیاد و انجام سزارین دوم اسکار باقی می ماند که با روش های غیرجراحی برطرف می شود.

درمان اسکار بعد از زایمان سزارین با لیزر

 

یکی از روش های درمان اسکار بعد از زایمان سزارین استفاده از دستگاه لیزر می باشد. لیزر انقلابی در جراحی زیبایی زنان به وجود آورد. با توجه به شدت اسکار لیزر از یک تا چند جلسه انجام می شود.

درمان-اسکار-بعد-از-زایمان-سزارین-با-لیزر

درمان اسکار بعد از زایمان سزارین با کربوکسی تراپی

 

کربوکسی تراپی برای اسکارهای زخیم و طولانی بسیار مناسب است. این روش علاوه بر از بین بردن محل بخیه باعث سفید شدن پوست در این ناحیه نیز می شود.

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین روش ها برای درمان اسکار یا جای بخیه بعد از زایمان سزارین استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *