درمان ناباروری iui بهتر است یا ivf ؟

درمان-ناباروری-با-آی-یو-آی-بهتره-یا-آی-وی-اف

درمان-ناباروری-با-آی-یو-آی-بهتره-یا-آی-وی-اف


آی یو آی، آی وی اف، لقاح مصنوعی، کاشت جنین و… عناوینی است که زمانی که فرد به روش طبیعی باردار نمی شود، قطعاً خواهد شنید! اگر بخواهیم به صورت ساده به تعریف ناباروری بپردازیم، ناباروری به معنی برقراری رابطه جنسی بدون هیچگونه مراقبت و پیشگیری به مدت حداقل یک سال است، که در آن باروری برای زن به وجود نیامده باشد. امروزه روش های گوناگونی برای درمان ناباروری در جهان وجود داشته که به بررسی دو نمونه از آن خواهیم پرداخت . اما درمان ناباروری iui بهتر است یا ivf ؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

درمان با روش آی یو آی IUI چیست؟

تلقیح داخل رحمی اسپرم یا iui یکی از روش های کمک باروری است. این روش در صورتی که تعداد و کیفیت اسپرم به میزان نرمال نباشد، مورد استفاده قرار می گیرد و احتمال بارداری را افزایش خواهد داد. iui معمولاً زمانی توسط پزشک متخصص توصیه می گردد که:
۱_ علت ناباروری مشخص نباشد.
۲_ در دهانه ی رحم زخم وجود داشته باشد
. ۳_ زن در هنگام رابطه جنسی درد داشته باشد.
۴_ در دهانه رحم عفونت و ترشحات غیر معمول وجود داشته باشد.
۵_ فرد بیماری خاص داشته باشد.
۶_زن به مایع منی مرد حساسیت داشته باشد.
درمان-ناباروری-با-آی-یو-آی-بهتره-یا-آی-وی-اف
درمان-ناباروری-با-آی-یو-آی-بهتره-یا-آی-وی-اف

درمان ناباروری با آی یو آی و بهترین سن برای انجامiui

آی یو آیiui یکی از روشهای بسیار ساده درمان ناباروری است. در این روش اسپرم گرفته شده و به داخل رحم تزریق می گردد. در iui تخمک و اسپرم در داخل رحم با هم تماس پیدا کرده و باروری اتفاق خواهد افتاد. iui یک روش غیر تهاجمی است و نسبت به سایر روش ها کمک باروری مثل ivf ارزانتر است. iui بدون درد و بیهوشی اتفاق می‌افتد. سن، در انجام iui عامل مهمی محسوب می‌گردد، طبق تحقیقات انجام شده نتایج نشان می‌دهد که بارداری‌های موفقیت آمیز روش iui معمولاً از سنین ۲۰ سال به بالاست. این موفقیت بارداری می‌تواند تا ۴۰ سال نیز ادامه داشته باشد. اما بعد از افزایش سن شانس موفقیت iui نیز کاهش می یابد.

موفقیت آی یو آی چگونه مشخص خواهد شد؟

بعد از انجام این عمل، بیمار باید به مدت حداقل دو هفته منتظر مانده و بعد از طریق آزمایش خون از بارداری یا عدم بارداری مطلع گردد. در زمان انجام آی یو آی ممکن است پزشک معالج برای افزایش شانس باروری زن، یک سری داروهای بارداری نیز تجویز کند که منجر به موفقیت بارداری و روش آی یو آی شود. خود بیمار نیز باید اقدامات خاصی را در زمان iui انجام دهد. به عنوان مثال پیروی از یک رژیم غذایی سالم در زمان استفاده از این روش، می تواند احتمال موفقیت بارداری را افزایش دهد. رژیم سالم شامل میوه ها، سبزیجات، غلات و … خواهد بود.
درصد موفقیت درمان ناباروری با آی یو آی بالاتر از آی وی اف گزارش شده است. این روش در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

در مان ناباروری با آی وی اف ivf چیست؟

آی وی اف، یکی از روش‌های کمک باروری و درمان ناباروری می باشد. این روش معمولاً برای زنانی که لوله های فالوپ آنها مسدود است یا زخم است و یا اصلا لوله ی فالوپی ندارند، مورد استفاده قرار می گیرد. ivf معمولاً تا زیر ۳۵ سال جواب می دهد و بعد از این سن احتمال موفقیت آن بسیار کم خواهد بود. آی وی اف یک روش گران کمک باروری است و عوارضی چون: خروج مقدار کمی خونابه بعد از اتمام پروژه آی وی اف، کرامپ شکمی، نفخ، تندرنس پستان، خونریزی شدید واژن، درد لگنی و تب بالا، از عوارض آن می باشد.
حرف آخر
در مقایسه iui و ivf، با توجه به اینکه هر دو روش کاشت جنین محسوب می‌شوند. آی یو آی، به دلیل عوارض کمتر، قیمت پایین تر، راحتی انجام عمل، شانس باروری بالا و در مقایسه با آی وی اف که پروسه ی  طولانی تر، عوارض بیشتر و قیمت بالاتری را دارد، در میان عموم افراد متداول تر بوده و بیشتر توسط پزشک توصیه می گردد.
به این مقاله چند ستاره می دهید؟
بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *