رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی چه شرایطی دارد؟

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی باید چگونه باشد؟ بهترین زمان برقراری رابطه جنسی بعد از این عمل چه زمانی است؟

از پرتکرارترین سوال های افراد کاندیدای جراحی لابیا، مربوط به زمان، نحوه و کیفیت رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی است. بسیاری از خانم‌ها به دلیل کسب رضایت بیشتر از روابط جنسی و بهبود زندگی زناشویی اقدام به جراحی زیبایی واژن و لابیاپلاستی می‌کنند. البته که این جراحی تاثیر مثبت زیادی بر بهتر شدن فضای رابطه زناشویی و افزایش حس لذت و رضایت زوجین دارد، اما بهتر است زمان کافی و مورد نیاز برای بهبود بعد از عمل را به بدن خود بدهید. معمولا بین 4 تا 8 هفته بعد از لابیاپلاستی، برقراری رابطه جنسی ممنوع است. این زمان ممکن است در بعضی از بانوان کوتاه تر و در بعضی دیگر طولانی تر باشد.  این مقاله به موضوع شرایط و مناسب ترین زمان رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی اختصاص دارد. توجه به توصیه‌ها و نکات مهم پزشکی هم در این دوران اهمیت زیادی دارد. 

بهترین زمان رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

آیا رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی ممنوع است؟

اکثر زنان پس از لابیاپلاستی به رابطه جنسی فکر می‌کنند و دوست دارند که سبک و سیاق زندگی خود را باز گردانند. با این حال، رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی باید تا دوران بهبود کامل بیمار و بازیابی سلامت جسمی به تعویق بیفتد. لازم به ذکر است که این روابط می‌توانند عفونت واژن را فزایش دهند و بخیه‌ها را باز کنند. به همین دلیل پزشکان در هفته‌های ابتدایی لابیاپلاستی انجام روابط جنسی را ممنوع کرده‌اند.

زمان مناسب رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی حدود ۴ هفته بعد از انجام این جراحی است.  پس از این که شما دوران نقاهت را به خوبی پشت سر گذاشتید، متوجه احساسی کاملا متفاوت خواهید شد. بنابراین اعتماد به نفس شما افزایش یافته و بیشتر از قبل آماده برقراری روابط جنسی می‌شوید. قبل از این روابط مشورت‌های لازم را با پزشک خود داشت باشید. طول دوران نقاهت پس از لابیاپلاستی با توجه به وضعیت جسم بیمار می‌تواند متفاوت باشد.

چه مدت بعد از لابیاپلاستی می‌توان رابطه جنسی داشت؟

پس از این که لابیاپلاستی انجام شد، بیماران باید ۴ الی ۸ هفته منتظر بمانند تا جسم آن‌ها به بهبودی کامل دست پیدا کند. سپس رابطه جنسی برقرار نمایند. فراموش نکنید که روابط جنسی به تنهایی باعث می‌شوند که واژن و لابیا تحریک شده و عکس العمل نشان دهند.  بنابراین اگر بیماران در همان ابتدای کار و زمانی که لابیا هنوز بهبود پیدا نکرده است باعث تحریک لابیا بشوند، ممکن است نتایج خوبی از جراحی را دریافت نکنند.

بسیاری از متقاضیان لابیاپلاستی از این موضوع مطلع نیستند که پس از لابیاپلاستی ممکن است ناحیه تحت عمل حساس و متورم بشود. پس تا زمانی که این ناحیه کاملا بهبود نیافته است، انجام هرگونه فعالیت جنسی ممنوعیت دارد. بیمارانی که خود ارضایی دارند یا فشار و ضربه زیادی را به لابیا وارد می‌کنند، ممکن است دوران نقاهت طولانی‌تری هم داشته باشند. شما باید تا حد امکان باید مراقب لابیا باشید و از نکات و توصیه‌های مهم پزشکی پیروی کنید.

توصیه‌‌های مهم برای رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی

رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی با محدودیت‌های زیادی همراه است. تا زمانی که شما به توصیه‌ها و نکات مهم بعد از انجام این جراحی توجه نداشته باشید، به نتایج خوبی هم دست پیدا نخواهید کرد. برخی از مهم‌ترین این توصیه‌ها به شرح زیر هستند:

1- برقراری روابط جنسی بعد از لابیاپلاستی ممکن است تورم و التهاب واژن را افزایش دهد. اگرچه با استفاده از پمادهای موضعی می‌توان این تورم و التهاب را کاهش داد اما ممکن است بخیه‌های لابیا باز شوند و نتایج این عمل چندان خوب نباشد. پس رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی پیش از اتمام دوران نقاهت ممنوعیت دارد.

2- حدود دو هفته زمان نیاز است تا زخم، برش و بخیه‌های ناشی از لابیاپلاستی بهبود پیدا کنند. در طول این دوران نباید هیچ گونه ضربه و فشاری به لابیا وارد شود. همچنین نباید لابیا تحت تاثیر محرک‌های جنسی تحریک شود.

3- برای این که نتایج بهتری را از لابیاپلاستی دریافت کنید، باید از ورزش‌های سخت و سنگین خودداری نمایید. شنا کردن و سونا و جکوزی نیز در دوران نقاهت این عمل ممنوعیت دارند.

4- به هنگام برقراری روابط جنسی می‌توانید از روان کننده‌هایی مثل ژل لوبریکانت استفاده کنید. این ژل هر گونه عفونت و مشکل در واژن را از بین برده و درد ناشی از برقراری رابطه جنسی را نیز کاهش می‌دهد.

5- برای این که پس از لابیاپلاستی بتوانید از روابط جنسی خود لذت ببرید، بهتر است آن را آهسته و آرام انجام دهید. گرچه لابیاپلاستی یک جراحی سرپایی است اما برگشتن به زندگی عادی پس از آن کمی زمان نیاز دارد.

6- بهتر است با همسر یا شریک جنسی خود در مورد زمان مناسب رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی صحبت کنید. نتیجه این عمل برای هر دو نفر مفید و مناسب است. پس تا چند روز صبر داشته باشید تا بهترین نتایج را از این عمل اخذ کنید.

7- شما می‌توانید با مصرف سبزیجات و غذاهای مقوی توان جسمی خود را افزایش دهید و سریعتر کبودی و زخم‌های واژن را از بین ببرید. در این صورت این امکان فراهم می شود که زودتر از ۴ هفته بتوانید رابطه جنسی برقرار کنید.

8- بیماران باید ابتدا نسبت به کشیدن بخیه خود اقدام کنند و پس از آن به فکر رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی باشند. بهتر است در طول دوران نقاهت بعد از لابیاپلاستی زیر نظر پزشک منتخب خود باشید و توصیه‌ها و نکات لازم را از او بپرسید.

آیا لابیاپلاستی به حس جنسی آسیب می‌زند؟

عمل لابیاپلاستی یکی از عمل‌های جراحی زیبایی واژن به شمار می‌آید. ممکن است بپرسید که آیا این عمل به حس جنسی آسیب وارد می‌کند؟ باید بگوییم که خیر، در جراحی لابیاپلاستی تنها بافت‌های خارجی که در لابیا وجود دارند از بین خواهند رفت. بنابراین هیچ کدام از اعصابی که در این ناحیه قرار گرفته‌اند، از بین نخواهد رفت. با این اوصاف، هیچ آسیبی هم به حس جنسی شما نخواهد رسید.

می‌توان گفت که بعد از جراحی لابیا احساسات و لذت جنسی شما هیچ تغییری نمی‌کند. در مواردی ممکن است بیماران بعد از انجام لابیاپلاستی حس رضایت بیشتری از روابط جنسی خود داشته باشند. رابطه جنسی بعد از لابیاپلاستی می‌تواند راحت‌تر، لذت بخش‌تر و جذاب‌تر باشد و تمایل شما را نسبت به شریک جنسی خود بهبود دهد. پس این جراحی تاثیرات منفی در کاهش حس و … نخواهد داشت.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *