مانیکور و پدیکور ناخن در دوران بارداری

مقدمه

بعضی از خانم ها به طور مرتب مانیکور و یا پدیکور می کنند. برخی دیگر هستند که فقط گاهی اوقات این کار را انجام می دهند ، مانند یک رویداد خاص. انجام مانیکور یا پدیکور می تواند یک روش شگفت انگیز برای کاهش استرس برای لذت بردن باشد.

بسیاری از خانم ها در سه ماهه سوم برای پدیکور می آیند زیرا در گرفتن ناخن های خود مشکل دارند. چه بخواهید برای پرایمر یا اصلاح ناخن بیایید ، می خواهید در آنجا لذت ببرید و نگران نباشید.

به دلیل تغییراتی که بارداری در سیستم ایمنی بدن ، متابولیسم و ​​هورمون ها ایجاد می کند ، حساسیت و خارش پوست شما بیشتر است. ممکن است به راحتی در شما بثورات ایجاد شود ، خصوصاً در نیمه دوم بارداری. همچنین در معرض ابتلا به عفونت قارچی یا باکتریایی در ناخن یا اطراف آن آسیب پذیر هستید.

خطرات

باردار باشید یا نه ، باید اطمینان حاصل کنید که هر سالنی را که انتخاب می کنید بهداشت را رعایت می کند. وقتی ابزار به درستی ضدعفونی نشده باشد ، ممکن است به عفونت های پوستی یا ناخن مبتلا شوید. این عفونت ها می توانند بلافاصله خود را نشان دهند یا ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا ایجاد شوند. انواع آن شامل:

عفونت های باکتریایی ، مانند پارونیشیا ، ممکن است با تورم ، قرمزی یا گرما در اطراف ناخن های دست یا پا مانیکور شده شما شروع شوند. درمان این نوع عفونت ممکن است به معنای مصرف آنتی بیوتیک یا ایجاد برش برای تخلیه ناحیه آسیب دیده باشد.

عفونت های قارچی ، مانند پای ورزشکار ، می تواند ناخن های شما را زرد کند. ناخن های شما ممکن است نشانه هایی از بلند شدن انگشتان نیز داشته باشند. درمان قارچ ناخن معمولاً به صورت داروی خوراکی یا موضعی است.

عفونت های ویروسی شامل زگیل کف پا است که در سالن یا آبگرم برمی دارید. لکه هایی که با این نوع عفونت مشاهده خواهید کرد از نظر رنگ متفاوت بوده و مانند کالوس است. زگیل کف پا با داروهای موضعی قابل درمان است.

بیشتر محصولات ناخن ، از پرایمرها گرفته تا جلا دهنده ها ، تا پاک کننده ها ، حاوی ترکیبات آلی هستند. جالب است بدانید که بوی محصول لزوماً نشان دهنده ایمنی آن نیست. برخی از مواد مورد استفاده ممکن است بسیار بد بو باشند اما خطر کمی دارند. برخی ممکن است اصلاً بو نداشته باشند اما حاوی مواد شیمیایی قوی باشند .

 

مانیکور و پدیکور ناخن در دوران بارداری
      مانیکور و پدیکور ناخن در دوران بارداری

توصیه

پیش از موعد به سالن مراجعه کرده و اقدامات نظافت آنها را مشاهده کنید. توجه ویژه ای به  تجهیزات و کاسه ها داشته باشید.

خجالتی نباشید: اگر بدبین هستید از سالن خود در مورد روش های تمیز کردن و ضدعفونی آنها سوال کنید.

در مورد تهویه نیز دقت کنید. در طول دوره کار خود سعی کنید نزدیک پنجره یا پنکه بنشینید.

از ناخن کار خود بخواهید که در حین ماساژ بخشی از درمان ، از تحریک نقاط فشار در دست و پا خودداری کند.

بسیاری از نگرانی ها در مورد انجام ناخن های شما در دوران بارداری تقریباً مانند مواردی است که موهای شما را رنگ کرده اید مواد شیمیایی در هر دو فرآیند دخیل هستند ، بنابراین ممکن است راحت تر تا سه ماهه دوم بارداری برای این کارهای زیبایی منتظر بمانید .

اگر هنوز نگران ایمن بودن ناخن های خود در حین بارداری هستید ، از متخصص زنان و زایمان مشاوره بیشتر دریافت کنید .

 

شما هم میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس حاصل فرمائید .

 

https://goo.gl/maps/SVg3mEVHgsjmCeXSA

 

مقالات مرتبط : رنگ مو در دوران بارداری ،کم کاری تیروئید در بارداری ، آزمایشات لازم در بارداری ، فشارخون در بارداری ، درمان ترک های پوستی بارداری ، 

رابطه جنسی در بارداری ، ورزش در بارداری ، زایمان طبیعی یا زایمان سزارین کدام یک بهتر است ؟ ، تشخیص و درمان دیابت حاملگی ، اهمیت تغذیه در دوران بارداری

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *