لابیاپلاستی-در-دختران-باکره

آیا دختران میتواند عمل لابیاپلاستی را انجام دهند؟

لابیاپلاستی یک عمل جراحی زیبایی است که در آن به اصلاح فرم لابیاها می‌پردازند. در این عمل لابیا های واژن را کوچک و یا متقارن می‌کنند، البته لابیاپلاستی علاوه بر وجه زیبایی، جنبه ی درمانی نیز دارد. بسیاری از دختران جوان هستند که به دلیل داشتن لابیاهای بزرگ، با ناراحتی های عمده ای دست و پنجه نرم می کنند و همیشه این سوال برایشان پیش می آید که آیا دختران هم می‌توانند عمل لابیاپلاستی یا اصلاح فرم لابیا را انجام دهند. با ما همراه باشید تا پاسخ سوال های خود را بیابید.

عمل لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی، یکی از  عمل های زیبایی واژن است که به دو صورت انجام می گیرد. یا از طریق لیزر و یا از طریق جراحی؛ در این عمل زیبایی قسمت های اضافی لابیا ها را برداشته و به اصطلاح لابیا را قرینه میکنند، سپس بخش‌های باقیمانده را بخیه می زنند، که این بخیه ها معمولاً جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارند. بعد از بهبودی کامل نیز اثری از زخم و بخیه بر روی لابیا باقی نخواهد ماند.

آیا لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب میزند؟

بسیاری از دختران نگران این موضوع هستند که آیا عمل لابیاپلاستی به بکارتشان آسیب میزند یا خیر. جالب است بدانید لابیاپلاستی یک عمل جراحی است که با قسمت بیرونی واژن سروکار دارد و به هیچ عنوان به بخش داخلی واژن و پرده ی بکارت دختران آسیبی وارد نمی کند. لابیا در واژن زنان، عضوی است که در طول عمر در حال رشد می باشد. دختران در سن بلوغ با رشد چند برابری لابیا مواجهند و امکان دارد که لابیا بیش از حد بزرگ شده و دختران را در مواقع انجام فعالیت‌های ورزشی، پوشیدن لباس‌های تنگ، شلوارهای جین و … دچار مشکل کند. به همین دلیل در چنین مواردی پزشک معالج به شما لابیاپلاستی را پیشنهاد خواهد کرد.
لابیاپلاستی-در-دختران-باکره

مزایای لابیاپلاستی برای دختران

  • رفع بوی بد واژن که به دلیل بزرگی لابیا اتفاق می افتد.
  • رفع عفونت های واژینال مرتبط با بزرگی لابیا
  • جلوگیری از درد هنگام مقاربت بعد از ازدواج
  • زیبایی ظاهری ناحیه واژینال
  • اصلاح مسیر دفع ادرار
  • احساس راحتی زمان پوشیدن لباس های تنگ و یا لباس های جین
  • انجام راحت ورزش هایی مانند دوچرخه سواری و…

سن دختران برای انجام عمل لابیاپلاستی

همانطور که ذکر شد لابیا در سن بلوغ، به سرعت رشد می کند و بهترین سن برای انجام لابیاپلاستی، زمانی است که این سرعت رشد لابیا متوقف شده باشد و بلوغ به پایان رسیده باشد، که معمولاً ۱۷ یا ۱۸ سالگی را شامل می گردد. زیرا در این سال‌ها دیگر را لابیا رشد کامل خود را کرده است. لازم به ذکر است که اگر لابیاپلاستی در دوران بلوغ و پیش از آن اتفاق بیفتد، امکان دارد با رسیدن به سن بلوغ، نتیجه ی عمل از بین رفته و به هیچ عنوان ماندگاری نداشته باشد.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی در دختران

  • تا ۷۲ ساعت بعد از جراحی حمام نکند.
  • تا زمان بهبودی کامل لباس‌تنگ نپوشید‌.
  • ورزش های سنگین را تا چند هفته انجام ندهد.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  • بعد از حمام و توالت محل جراحی را کاملاً خشک کنید.
  • بهداشت ناحیه تناسلی را رعایت کنید.
  • داروهای تجویزی توسط پزشک را مرتباً مصرف کنند.
لابیاپلاستی به پرده بکارت آسیب نمی زند و دختران می توانند توسط دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی با روش جراحی یا لیزر به زیبایی برسند. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

هزینه عمل لابیاپلاستی در دختران

قبل تر گفتیم که لابیاپلاستی به دو روش لیزر و جراحی انجام می شود. دخترانی که قصد انجام لابیاپلاستی را دارند باید برای اطلاع از هزینه های عمل زیبایی به پزشک جراح معالج، مراجعه کرده تا معاینه گشته و هزینه ی عملشان برآورد شود. اندازه لابیا، زمان مورد نیاز برای جراحی، نوع جراحی، انجام سایر عمل ها همزمان با لابیاپلاستی و… در تعیین هزینه های عمل تاثیر گذار خواهد بود.

حرف آخر

لابیاپلاستی امروزه از پرطرفدار ترین روش های جراحی زیبایی زنان در دنیا است. بسیاری از دختران به دلیل آشنا نبودن کامل با این روش از انجام آن واهمه دارند. مثلا آسیب رساندن به کارت در لابیا پلاستی که کاملاً رد شده است و یا اینکه بعد از ازدواج و زایمان طبیعی و بارداری، آیا لابیای جراحی شده، با مشکل مواجه می‌شود؟ که باز هم باید ذکر کرد که لابیاپلاستی هیچ‌گونه منافاتی با زایمان طبیعی و بارداری نداشته و در صورت وجود آنها نیز فرم خود را از دست نخواهد داد.
مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *