عوارض-زایمان-سزارین

آیا زایمان سزارین خطرناک است؟

بارداری برای یک زن دوره‌ای بسیار حساس از لحاظ فیزیکی، احساسی و … محسوب می گردد و یک زن در این دوره انواع استرس‌ها را تجربه می‌کند. یکی از نگرانی هایی که افراد در این دوره دارند انتخاب نوع زایمان است. زایمان در دنیا در حال حاضر به دو شیوه ی سزارین و یا طبیعی انجام می‌گیرد، که شاید ترس از درد زایمان طبیعی و فرار از آن، بسیاری از بانوان را به سمت زایمان سزارین سوق دهد.اما آیا زایمان سزارین خطرناک است؟ با ما در ادامه همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم.

 

زایمان به روش سزارین

 

اکثرا زنان تمایل به انجام زایمان به روش سزارین دارند، به دلیل اینکه فکر می کنند با بیهوشی و یا بی حسی در زمان زایمان، دردی را احساس نخواهند کرد، اما بهتر است بدانید که این زایمان به هیچ وجه بدون درد نمی باشد و درد اصلی تازه بعد از زایمان شروع خواهد شد. بعد از زایمان به روش سزارین و از بین رفتن اثرات بیهوشی و بی حسی، نواحی شکم که بریده شده شروع به سوزش می کند و درد شروع می شود اما با داروهای مسکن این درد کاهش می یابد.

آیا زایمان به روش سزارین خطرناک است؟

 

متخصص زنان و زایمان رشت این طور بیان می کنند سزارین یک روش مدرن زایمان است که از طریق یک جراحی شکمی اقدام به برداشتن جنین می کنند. اما همیشه حرف و حدیث هایی در رابطه با این زایمان وجود دارد، به همین دلیل اکثر پزشکان این گونه از زایمان را در مرحله ی اضطراری مورد استفاده قرار می دهند. البته بهتر است بدانید زمانی که امکان تولد به شیوه ای طبیعی نیست و جان مادر و یا کودک در خطر میباشد، سزارین قطعاً بهترین راه خواهد بود.

عوارض-زایمان-سزارین
عوارض-زایمان-سزارین

 

 زایمان سزارین عوارض دارد ؟

 

سزارین یک روش جراحی است و مانند تمام جراحی های دیگر عوارضی به دنبال خواهد داشت.
۱_عفونت: شایع ترین عفونت بعد از سزارین عفونت دستگاه ادراری، عفونت محل زخم و آندومتریوز است. تب بعد از سزارین نشانه ی اولیه ی عفونت میباشد.
۲_ چسبندگی بعد از عمل سزارین: چسبندگی یکی از عوارض هر عمل جراحی شکمی است، که در سزارین نیز اتفاق می افتد‌.
۳_ خطرات و عوارض بیهوشی و بی حسی، مانند: تهوع، سردردهای شدید، استفراغ و…
۴_لخته شدن خون در پاها و یا ریه های مادر
۵_ از دست دادن مقدار زیادی خون
۷_آسیب جدی به رحم
۸_آسیب به روده ها
۹_اختلالات جفت در بارداری های بعدی

دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت  ،بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی از بهترین روش های جدید تخصصی ، ابداعی و ترکیبی جهان برای درمان بیماری های زنان و جراحی های زیبایی استفاده می کند. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

 

آیا می توان بعد از سزارین زایمان طبیعی انجام داد؟

 

باید گفت که این عملی ناممکن نیست، اما موضوع بسیار حساس می باشد و معمولاً یک مادر که زایمان به روش سزارین کرده، باید در زایمان های بعدی نیز سزارین را انتخاب کند. زیرا خطر پارگی رحم حین زایمان واژنی وجود خواهد داشت؛ بهتر است بدانید که خونریزی در این گونه از زایمان، تقریباً دو برابر زایمان طبیعی است و بر خلاف تصور عموم در زایمان سزارین، سلامت مادر بسیار بیشتر به خطر خواهد افتاد.

حرف آخر

 

با توجه به مطالب ذکر شده و اشاره به فواید و مضرات زایمان سزارین، در آخر انتخاب نهایی با مادر خواهد بود که تصمیم خود را بگیرد که فرزند خود را با چه روشی به دنیا بیاورد. امروزه مادران زیادی برای به دنیا آوردن فرزندان خود از روش سزارین استفاده می‌کنند. این روش به دو شیوه بیهوشی عمومی و یا بی حسی انجام می‌گیرد. بی حسی نخاعی، امروزه در کشور ما بیشتر از بیهوشی استفاده مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مقایسه با بیهوشی، درد کمتر، مصرف مسکن کمتر را به دنبال خواهد داشت.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *