آیا با لیزر موهای زائد برای همیشه از بین میروند؟

لیزر-موهای-زائد-دائمی رشت

لیزر موهای زائد چه کار میکند؟

 

امروزه لیزر موهای زائد، یکی از متداول ترین راه ها برای از بین بردن مو های آزار دهنده ی صورت و یا بدن است. شیوه کار لیزر این گونه می باشد که دستگاه که با آن لیزر را انجام می‌دهد، نوری متمرکز شده را بر روی فولیکول های مو می تاباند، رنگدانه های واقع در پوست این نور را جذب کرده و به این طریق موها را از بین می‌برد. لیزر از روش های بسیار کاربردی برای حذف دائمی و یا طولانی مدت موهای زائد می باشد و به کاهش موهای زائد و یا نازک شدن آن منجر خواهد شد.

 

لیزر-موهای-زائد-و-سرطان

لیزر موهای زائد در کدام قسمت های بدن انجام می شود؟

لیزر در از بین بردن و کم کردن موهای زائد رشد کرده بر روی صورت، پاها، چانه، پشت بدن، بازوها، زیربغل، خط بیکینی و به طور کلی تمام نقاط بدن مفید است.

لیزر موهای زائد واژن

خانم ها به این موضوع واقف هستند که حذف موهای زائد بیکینی دردسرهای فراوانی را دارد. اگر این کار را با تیغ انجام دهند باید هر سه یا چهار روز آن را تکرار کنند و مواظب باشند که بدن خود را زخم ننمایند و  اگر به خوبی هم آن را انجام دهند، تازه باید با جوش زدن های بعدش کنار بیایند. اگر حذف این موها را با وکس و موم انجام دهند، حتماً می دانند که این کار بسیار دردناک خواهد بود‌. بنابراین لیزر موهای زائد بیکینی و ناحیه واژینال یک راه و چاره بی دردسر و دائمی برای خلاصی از شر موهای این ناحیه از بدن می باشد و راحتی بی نظیری را برای افراد فراهم خواهد آورد.

آیا انجام لیزر در ناحیه بیکینی خطر دارد؟

تحقیقاتی که در سراسر دنیا انجام شده ثابت کرده است که لیزر در ناحیه بیکینی هیچ خطری ندارد. ممکن است در هنگام انجام لیزر به دلیل حساسیت این ناحیه درد بیشتری از سایر نقاط بدن، احساس گردد؛ اما خطر ثابت شده ای در این مورد یافت نشده است.

لیزر-موهای-زائد-رشت

آیا با لیزر موهای زائد برای همیشه از بین میرود؟

کار لیزر در اصل از بین بردن موهای زائد در بدن افراد می باشد، البته از بین بردن موهای زائد در افرادی با نوع پوست و رنگ پوست گوناگون می تواند متفاوت باشد. لیزر به گونه‌ای طراحی شده که بر روی فولیکول مو اثر می‌گذارد و باعث داغ شدن پیاز مو و آسیب دیدن فولیکول ها می گردد تا رشد مو را برای همیشه متوقف کند. نکته قابل توجه در این میان گرمای لیزر است که باعث آسیب دیدن و از کار افتادن این فولیکول‌ها می‌گردد، اما امکان دارد که به بافت‌های برخی از سلولها وارد نشده و آنها را از بین نبرد؛ اما به طور کلی ۷۰ تا ۹۰ درصد موهای زائد با لیزر برای همیشه از بین خواهد رفت و اگر بخواهیم به طور دقیق تر بیان کنیم، باید بگوییم لیزر باعث کاهش دائمی موهای زائد میشود.

عوارض لیزر موهای زائد

 

مهم ترین عارضه لیزر موهای زائد سوختگی پوست می باشد. که دلیل آن اینست که لیزری متناسب با مشخصاتی از جمله رنگ پوست، شرایط جسمانی ، درجه دستگاه انتخاب نمی شود. دلیل این امر نداشتن دانش و تخصص کافی در حیطه لیزر موهای زائد است. به همین جهت توصیه می شود برای انجام لیزر به کلینیک های پوست و مو یا تحت نظر پزشک متخصص مراجعه کنید و از رفتن به مراکز غیر مرتبط مانند سالن های آرایشگاه خودداری کنید. به همین جهت آمار این عوارض به دلیل غیراصولی بودن استفاده از دستگاه لیزر در ایران بالا می باشد.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد

 

فردی که پوست خود را در آفتاب برنزه کرده است نباید لیزر انجام دهد و اپراتور اجازه لیزر را نباید بدهد. در غیر اینصورت پوست فرد دچار سوختگی می شود.

فرد بعد از سوختگی در اثر لیزر، دچار لکه های قهوه ای یا لک های سفید شود که ممکن است بعد از یک الی دو سال لک های سفید برطرف شود یا کلا برطرف نشود. لک های قهوه ای نیز بعد از 6 تا 12 ماه با دارو و مراقبت های خاص درمان می شود.

بعد از لیزر موهای زائد، پوست به دلیل تابش مستقیم لیزر دچار تغییر رنگ و تورم می شود که جای نگرانی نیست و بعد از گذشت 24 ساعت بهبودی حاصل می شود.

عمق-لیزر-موهای-زائد

آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟

 

دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان ، دارای بورد جراحی زیبایی زنان در پاسخ می گوید باید گفت نور لیزر ماهیت سرطان زایی ندارد. بنابراین لیزر موهای زائد سرطان زا نیست. همچنین گزارشی که لیزر موهای زائد منجر به سرطان شود داده نشده است. زیرا به طور متوسط عمق نفوذ همه لیزرهای موهای زائد ۳-۵ میلیمتر می باشد. ۵ میلیمتر عمقی نیست که بتواند به بافت های عمقی پوست برسد. همچنین ماهیت لیزر از جنس نور معمولی است. برای برای افزایش عمق نفوذ و شدت تابش می توان درجه آن را تغییر داد تا میزان تاثیر بر از بین بردن موهای زائد بهبود پیدا کند. بدین معنا که حرارات بیشتری را به ریشه مو می رسانند و ریشه مو را بسوزانند تا رشد مجدد نداشته باشد.

 

لیزر باعث نازایی می شود؟

 

در فضای مجازی گاهی مطالبی مشاهده می گردد که نازایی را به لیزر ربط می‌دهند، که این مورد شایعه ای بیش نیست. شما با مراجعه به پزشک متخصص در این باره می توانید به راحتی اطلاعاتی کسب کنید و به شما ثابت خواهد شد که انجام لیزر هیچ ربطی با نازایی ندارد. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن رنگدانه های موجود در فولیکول انجام می گردد. این لیزر کمتر از یک میلیمتر در پوست انسان نفوذ می کند. بنابراین راهی برای رسیدن به تخمدان ها و ایجاد نازایی در افراد نخواهد داشت. ادامه مطلب

لیزر-موهای-زائد-و-نازایی
 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین دستگاه لیزر استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

بهترین لیزر برای ایرانی ها

 

دستگاه لیزر دایود را میتوان مناسب ترین دستگاه لیزر برای پوست ایرانی ها جهت حذف موهای زائدشان دانست، دلیل آن این است که پوست انسان را به طور طبیعی می‌توان بر اساس رنگ به پنج دسته تقسیم نمود؛ که پوست ایرانی ها تقریباً در گروه تیپ ۳ و ۴ قرار می گیرد. طبق تحقیقاتی که انجام شده با توجه به میزان ملانین موجود در پوست در تیپ ۳ و ۴، مناسب ترین دستگاه لیزر برای حذف موهای زائد در این نوع پوست ها، دستگاه لیزر دایود می‌باشد. لیزر دایود با طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ نانومتر، نفوذ بسیار بالایی در پوست دارد و در نتیجه کمتر جذب رنگدانه های لایه اپیدرم در پوست افرادی که رنگ تیره تری دارد، می شود و مستقیماً ریشه مو را از بین خواهد برد. دستگاه دایود لیزر آیس، برای موهای زائد دارای fda سازمان غذا و دارو آمریکا می باشد و دارای ویژگی های زیر است:
۱_در هنگام لیزر موهای زائد درد ندارد و حس خنکی وجود دارد.
۲_جواب دهی دهی تضمینی در ۶ الی ۸ جلسه دارد.
۳_برگشت مو وجود ندارد.
۴_سوختگی و التهاب و تیرگی بعد از لیزر وجود ندارد.
۵_امکان انتقال بیماری های پوستی وجود ندارد.

هزینه لیزر موهای زائد در سال 1400

 

هزینه لیزر بدن معمولاً به صورت جداگانه محسوب می گردد. مثلاً میزان هزینه لیزر صورت با هزینه لیزر پاها متفاوت می باشد. معمولاً در مراکزی که لیزر را انجام میدهند، اگر شما لیزر فول بادی یا کل بدن را انتخاب نمایید، تخفیف های ویژه ای برای شما در نظر خواهند گرفت.

حرف آخر

در عصر حاضر باید لیزر موهای زائد را تنها راه حل حذف تقریبی موهای زائد دانست. اگر لیزر به شکل صحیح و با یکی از دستگاه‌های بروز انجام شود، مطمئن باشید که اثرات دائمی و چشمگیری را خواهد داشت. درست است که حدود ۱۰ درصد از موهای زائد بعد از اتمام دوره باقی می ماند، اما ۶۰ تا ۹۰ درصد موها برای همیشه حذف خواهند شد و پوستی لطیف و زیبا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *