آیا رابطه جنسی زیاد باعث گشادی واژن میشود؟

رابطه-جنسی-و-گشادی-واژن

رابطه-جنسی-و-گشادی-واژن


بگذارید همین اول کار جواب یک سوال را بدهیم.

آیا رابطه جنسی زیاد باعث گشادی واژن می شود؟ قطعاً خیر!

رابطه جنسی و نیاز به جنس مخالف یکی از نیازهای طبیعی و غریزی بشر است، که در وجود تمامی انسانها نهادینه شده است. حال بعضی از بانوان نگران این موضوع هستند که با انجام رابطه جنسی زیاد دچار شدگی واژن می شوند، که این حرف از پایه اشتباه است. واژن زن عضوی است که خاصیت الاستیکه شدن و انعطاف‌پذیری را دارد، بنابراین در طول رابطه زناشویی و جنسی باز و کشیده می‌شود و بعد از اتمام رابطه، به حالت اولیه خود باز می گردد.

چه عواملی باعث گشادی واژن میشود؟

گفتیم که به دلیل ساختار الاستیکی واژن، رابطه جنسی هیچ نقشی در گشادی و  شل شدگی آن ندارد، اما عوامل گوناگون دیگری هستند که امکان دارد در زنان باعث به وجود آمدن گشادی شوند. عواملی چون زایمان های واژینال متعدد، کاهش و افزایش بی رویه وزن، افزایش سن، کاهش تولید کلاژن و الاستین، تضعیف ماهیچه های لگن که واژن را احاطه کردند، یائسگی و عوارض آن، از جمله عوامل گشادی واژن میباشند.

رابطه-جنسی-و-گشادی-واژن

تاثیر سن و افزایش آن بر گشادی واژن

با افزایش سن در انسان ها، بدن دچار تغییر و تحولاتی می گردد. از جمله اینکه ماهیچه های لگنی قدرت اولیه خود را از دست میدهند که به گشادی واژن منجر می شود. به علاوه در زمان یائسگی سطح هورمون استروژن کاهش پیدا می‌کند، کاهش سطح این هورمون باعث خشکی واژن شده و در نتیجه قابلیت ارتجاعی آن را کاهش خواهد داد.

درمان گشادی واژن

امروزه روش های گوناگونی برای در مان گشادی واژن وجود دارد، ورزش های کگل، روش های جراحی، لیفت، لیزر و … از جمله این روش هاست. ورزش های کف لگن به تمام خانم ها در هر سنی که هستند توصیه می‌شود. زیرا با انجام این ورزش ها می توانند سختی و قدرت ماهیچه های خود را حفظ کنند. روش بعدی انجام جراحی در ناحیه واژینال است که پزشک مربوطه با جراحی هایی به درمان شلی و تنگ کردن ناحیه واژینال در خانم ها می پردازد. لیزر نیز امروزه از جدیدترین روش های تنگ کردن واژن است، که پزشکان با استفاده از امواج لیزر های گوناگون، باعث سفتی و استحکام عضلات واژن فرد و رفع گشادی و تنگی واژن  میشوند. تنگ کردن واژن با نخ لیفت نیز یکی از متد هایی است که بعد از زایمان طبیعی به کمک درمان شل شدگی و گشادی واژن می‌آید! در این روش درمان دهانه رحم با نخ بالا می کشند و به دنبال آن تنگی واژن اتفاق خواهد افتاد، این روش ۱۲ الی ۱۵ ماه ماندگاری دارد و  نخ مورد استفاده از آن نیز جذبی بوده و جذب بدن می گردد.

درمان گشادی واژن در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت، بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی با روش های جراحی و بدون جراحی انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

علائم گشادی واژن چیست؟

  1. بی اختیاری ادرار خصوصاً هنگام عطسه و سرفه
  2. مشکلات ارگاسم
  3. باد واژینال
  4. درد لگنی
  5. درد در هنگام رابطه جنسی
  6. کاهش لذت جنسی
  7. ترشحات زیاد واژن

سخن پایانی

سن و زایمان از جمله عوامل مهمی هستند که تاثیر مستقیمی بر روی تغییرات ناحیه واژینال دارد؛ رابطه جنسی به هیچ عنوان باعث شل شدگی واژن می شود زیرا بعد از اتمام رابطه واژن زن به حالت اولیه خود باز می‌گردد. معمولاً بانوان که بیش از دو بار تجربه زایمان واژینال را دارند دچار شل شدگی خواهند شد. البته با افزایش سن و ایجاد یائسگی در فرد، جدای از اینکه فرزند داشته باشید یا خیر، واژن خاصیت و فرم اولیه خود را از دست خواهد داد و در نتیجه امکان وقوع شدگی بالاتر خواهد رفت.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *