ترمیم-پرد-بکارت

ترمیم پرده بکارت

هایمن یا پرده بکارت، یک بافت غشایی بسیار نازک است که معمولاً در دهانه واژن خانم ها قرار گرفته است. البته تمامی بانوان امکان دارد که این پرده را نداشته باشند و به طور مادرزادی فاقد آن به دنیا آمده باشد؛ اما اکثر بانوان از بدو تولد آن را دارا هستند. این بافت اکثراً در ابتدا دهانه ی واژن قرار دارد و بنابراین با دخول سطحی امکان آسیب رساندن به آن وجود خواهد داشت. پرده بکارت هایمن انواع گوناگونی نیز دارد که در ادامه به ترمیم پرده بکارت می پردازیم.

انواع پرده بکارت در زنان

پرده بکارت حلقوی، پرده بکارت ارتجاعی، پرده تیغه ای یا دو سوراخی و پرده مسدود از انواع پرده بکارت هستند:

پرده حلقوی: در این نوع از پرده بکارت، پرده مانند یک حلقه در دهانه واژن قرار گرفته است. افرادی که دارای پرده حلقوی هستند اکثراً در اولین آمیزش جنسی دچار خونریزی نخواهند شد.

پرده ارتجاعی یا هلالی: پرده ارتجاعی از انواع هایمن است که قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد و در حین دخول پاره نمی شود. اگر هم پارگی به اتفاق بیفتد بسیار جزئی و سطحی و با خونریزی بسیار کم همراه خواهد بود.

پرده تیغه ای یا دو سوراخی: این نوع از پرده بکارت مانند یک تیغه همانطور که از نامش پیداست به دو قسمت تقسیم شده و دهانه واژن را می پوشاند.

پرده مسدود: در برخی از خانمها، جایگاه پرده بکارت و دهانه رحم به طور کلی مسدود است؛ با رسیدن به سن بلوغ و مشاهده علامت های قاعدگی، با مراجعه به پزشک متخصص باید اقدام به باز کردن آن نمود، تا خون قاعدگی را از دهانه واژن خارج کرد.

آیا ورزش سبب آسیب رساندن به پرده بکارت در دختران خواهد شد؟

سوارکاری، دو، شنا، رقص باله و… هرگز سبب پارگی بکارت نخواهد شد و تنها در صورت وقوع حادثه شدید یا سقوط در ورزش ها و یا اصابت جسم نوک تیز به واژن هنگام ورزش، ممکن است که پارگی اتفاق بیفتد.

تزریق ژل با استفاده از بهترین برندها در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان در رشت، بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی انجام می شود. برای مشاوره و نوبت با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.برای ارتباط با دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.

ترمیم پرده بکارت

همانطور که قبلاً گفتیم هایمن یک غشای نازک است و با بسیاری از فعالیت‌ها ممکن است که از بین برود. حال این سوال پیش می آید که ممکن است پرده بکارت را ترمیم کنیم؟ بله با روش‌های جراحی می توان به ترمیم بافت آسیب دیده هایمن پرداخت. هزینه این ترمیم می‌تواند با توجه به نوع هایمن، زمان جراحی، مکان جراحی، پزشک جراح و میزان تبحر آن متفاوت باشد. لازم به ذکر است دخترانی که به هر دلیلی دچار پارگی بکارت می شوند، (دلایلی مانند: تصادف، تجاوز و …)می‌توانند زیر نظر پزشکی قانونی برای جراحی باکرگی مجدد یا هایمنوپلاستی، به مراکز معتبر جهت معالجه و ترمیم مراجعه کنند.

ترمیم-پرده-بکارت

چه کارهایی باعث پارگی هایمن می شود؟

  • مقاربت یا رابطه جنسی
  • خودارضایی با ضربه مستقیم به بکارت
  • ورود انگشت یا وسیله خارجی به واژن
  • وارد کردن تامپون به واژن که جهت قاعدگی استفاده می‌شود.
  • ضربه های شدید به منطقه تناسلی مانند لگد خوردن به واژن

اهمیت پرده ی بکارت در ایران

در جامعه امروز ما متاسفانه، وجود پرده بکارت قبل از ازدواج برای دختران بسیار اهمیت دارد و وجود یا عدم وجود آن، به نوعی حکم داشتن رابطه یا عدم رابطه جنسی قبل از ازدواج را دارد. این اهمیت تا آنجا پیش می رود که برخی از خانواده ها قبل از ازدواج اقدام به گرفتن گواهی بکارت می کنند تا سندی مبنی بر سالم بودن آن را داشته باشند.

حرف آخر

اگر مشکوک به پارگی بکارت هستید و اتفاق ناگوار برای شما افتاده و نشانه هایی چون احساس درد در واژن، مشاهده لکه و خونریزی و یا مشاهده تکه های پوست پاره شده در اطراف واژن را می کنید، به پزشک معالج مراجعه کرده تا سلامت پرده ی بکارت خود مطمئن شوید.

مطالب مرتبط
11 پاسخ
  1. باسلام دختری هستم۲۱ساله…ک در مجردی با آقاپسری رابطه داشته ام وپرده بکارتم را ازدست داده ام و الان کلی خواستگارای خوب دارم بنظرشماباخواستگارم ک خیلی دوستم دارع صادق باشم و بهش بگم یااینکه برم پرده ام را بدوزم واگربدوزم هم باز بامشکل برخوردمیکنم چون برای گرفتن نامه ی سلامت ازدکتر بازهم دکترتشخیص میده ک من پرده ام را دوخته ام خواهش میکنم راهنماییم کنین.

  2. سلام
    ت کجا این کار صورت میگیرع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    و چقدر هزینه ی این عمل از چ تومن شروع میشه تا چند تومن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چند ساعت طول میکشه؟

  3. سلام خوبین من ی دختر هستم ۱۷ ساله ک از آسانسور نکنه کاره افتادم برا همون میترسم ک ب مرده بکارت صدمه زده باش چطوری میتونم بفهمم موقع پارگی چ اتفاقی میوفته

  4. سلام من 19 سالمه و توی سن 17 سالگی ی لسرار کسی ک دستش داشتم رابطه برقرار کردم و پردم پاره شد الن ی خاستگارخوب دارم ک خیلی برام مهمه و نمیخوام ن اون و ن خوانوادم چیزی از لین موضوع بفهمن من میتونم عمل ترمیم انجام بده؟ بدون اینکه چیزی مشخص باشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *