درمان مشکل دخول (بیماری واژینیسموس) در رشت

درمان-مشکل-دخول-(واژینیسموس)-در-رشت

آیا موقع نزدیکی نمی توانید دخول را حتی با فشار زیاد انجام دهید؟ آیا بدون اینکه نزدیکی اتفاق بیفتد درد و اسپاسم شدیدی در واژن احساس می کنید؟ این مشکلات از علائم مشکل دخول یا تنگی واژن هستند.
در این مقاله همراه ما باشید تا دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان، شما را با روشهای جدید درمان واژینیسموس (دخول دردناک) با بوتاکس و لیزر آشنا کنند.

دخول دردناک یا واژینیسموس

واژینیسموس به اسپاسم غیرارادی عضلات کف لگن و واژن در اثر ورود چیزی مانند آلت تناسلی، تامپون یا ابزار معاینه لگن زنان گفته می‌شود. این بیماری درجات مختلف خفیف تا شدید دارد و به دو دسته زیر تقسیم می شود:

واژینیسموس اولیه: در اولین تجربه دخول و شروع فعالیت جنسی، بیمار متوجه آن می شوند.

واژینیسموس ثانویه یا اکتسابی: قبلا فرد رابطه جنسی خوبی داشته اما به دلیل آسیبهای روحی یا فیزیکی واژن، توانایی دخول را از دست می دهد.

علت تنگی واژن چیست؟

تنگ بودن کانال واژن علت واژینیسموس نیست. متخصصان علوم پزشکی بر این باورند که دخول دردناک می تواند در نتیجه یکی از عوامل زیر باشد:

  • اضطراب یا ترس از دردناک بودن رابطه جنسی
  • بیماریهای لگنی مثل خشکی واژن در یائسگی، عفونت قارچی واژن، عفونت مثانه، …
  • آسیبهای لگنی در اثر جراحی قبلی لگن
  • ترس از بارداری یا عدم آموزشهای لازم
  • خشونت های جنسی
  • مشکلات رابطه

این مشکلات باعث می شوند، ماهیچه های داخلی واژن دچار انقباض غیرارادی و شدید شده و کانال واژن را مسدود کنند.

علائم و نشانه‌‌های دخول دردناک یا واژینیسموس

علائم واژینیسموس به صورت غیرارادی و به شکلهای زیر بروز می کند:

علائم-واژینیسموس

آیا درمان مشکل دخول ممکن است؟

واژینیسموس خودبخود برطرف نمی شود. اما با روشهای جدید درمان تنگی واژن مثل بوتاکس و لیزر می توان کاملا این بیماری را برطرف کرد. تا 90 درصد از زنانی که تحت این درمانها قرار می گیرند، می توانند روابط عادی جنسی را مثل بقیه تجربه کنند.

به همین دلیل توصیه می کنیم به جای مخفی کردن مشکل خود، همین امروز به یکی از بهترین دکترهای واژینیسموس رشت مراجعه کنید و برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوید.

تزریق بوتاکس واژن برای درمان واژینیسموس در رشت

تحقیقات نشان می دهند، درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس به واژن یک روش موفقیت آمیز برای درمان این بیماری است. در این روش به عضلاتی که موقع دخول منقبض می شوند، بوتاکس تزریق می کنند.

نحوه بوتاکس واژن

برای درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس، ابتدا به بیمار آرامبخش داده می شود. بعد اطراف واژن ضدعفونی شده و با سرنگ ظریفی به عضلات ورودی واژن بوتاکس تزریق می شود.

درمان جانبی

ممکن است در برخی افراد، بعد از بوتاکس، نیاز به جلسات روانشناسی یا یک دوره استفاده از دیلاتور واژن (گشادکننده واژن) باشد.

نتایج درمان تنگی واژن با بوتاکس

نتایج درمان فوری است و اثر بوتاکس برای 2 تا 4 ماه ادامه دارد. بعد از این مدت، عضلات یاد گرفته اند موقع دخول ریلکس باشند.

هزینه درمان مشکل دخول در رشت با بوتاکس واژن

بوتاکس واژن در یک جلسه انجام می شود. هزینه درمان واژینیسموس با بوتاکس در سال 1403 در مطب دکتر نفیسه مویدنیا یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

درمان واژینیسموس با لیزر

یکی دیگر از روشهای درمان دخول دردناک در رشت، استفاده از لیزر آراف است. در این روش با کمک دستگاه آراف، خاصیت انقباضی عضلات واژن تغییر می کند تا موقع دخول سفت نشوند.

نحوه لیزر تنگی واژن

برای درمان دخول دردناک یا واژینیسموس، ابتدا به بیمار آرامبخش داده می شود. در اولین جلسه برای بانوان گیلانی از پروپ های شکمی دستگاه لیزر استفاده می کنیم. در جلسات بعدی به دلیل بهتر شدن بیماری واژینسموس، از پروپ های داخلی واژینالی استفاده می شود.

درمان جانبی

ممکن است بعضی افراد بعد از لیزر یا حین آن به جلسات روانشناسی یا تمرین با گشادکننده های واژن نیاز داشته باشند.

نتایج درمان تنگی واژن با بوتاکس

درمان واژینیسموس با لیزر آراف در رشت در 2 تا 3 جلسه انجام می شود. بعد از هر جلسه مشکل دخول کمتر شده و در پایان جلسات کاملا بهبود می یابید.

هزینه درمان مشکل دخول در رشت با لیزر

قیمت درمان تنگی واژن با لیزر RF در سال 1403 در مطب دکتر نفیسه مویدنیا، هر جلسه یک میلیون و پانصد هزار تومان است.

نظرات مراجعین قبلی دکتر نفیسه مویدنیا

نظر-مراجعه-کننده-قبلی-دکتر-نفیسه-مویدنیا

رزومه دکتر نفیسه مویدنیا

  • متخصص زنان، زایمان، نازایی و زیبایی در رشت
  • دارای بورد تخصصی جراحی زنان، زایمان، نازایی و زیبایی
  • درمان واژینیسموس (دخول دردناک) با روش جدید
  • بیش از 10,000 جراحی درمانی و زیبایی موفق
  • عضو آکادمی جراحان زنان آمریکا

خلاصه نکات مهم

دخول دردناک یا واژینیسموس بیماری است که در اثر انقباض شدید ماهیچه های واژن رخ می دهد. در این عارضه، دخول غیرممکن بوده و با درد و ناراحتی زیادی برای زنان همراه است. موثرترین روشهای درمان این عارضه، تزریق بوتاکس و لیزر آراف هستند که به شل شدن عضلات موقع دخول کمک می کنند.

سوالات رایج

درباره درمان بیماری واژینیسموس معمولا سوالات زیر پرسیده می شوند:

مشکل دخول چقدر شایع است؟

طبق آمارهای رسمی واژینیسموس تا 7 درصد از زنان را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. هر چند آمارهای واقعی خیلی بیشتر هستند.

بیماری دخول دردناک چه عوارضی دارد؟

در مشکل دخول علاوه بر علائم آزاردهنده این بیماری، فرد دچار مشکلاتی مثل طلاق، اختلافات رابطه ای، بی میلی جنسی یا سخت باردار شدن می شود.

چه کسانی بیشتر مستعد ابتلا به واژینیسموس هستند؟

بیشتر کسانی در معرض این عارضه هستند که رویدادهای آسیب زا یا دردناکی را در ناحیه واژن تجربه کرده یا در جوامع و خانواده هایی با تابوهای جنسی و تمایلات سرکوب شده بزرگ شده اند.

5/5 - (2 امتیاز)
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

5 دیدگاه ها
  • جسارتا خانم دکتر عمل تنگ شدن واژن هزینش چقدرع؟؟؟؟و چقدر دوره ی نقاهت دارع؟؟؟

  • من دچار مشکل تنگی واژن هستم و ۶ ماه ازدواج کردم و اجازه دخول نمیدم

  • سلام خسته نباشید بنده قصد نزدیکی با خانومی رو دارم این خانوم میگه که مشکل تنگی واژن داره یعنی مثلا اگه یک ماه سکس نکنه واژنش تنگ میشه به طوری که اگر بعد از یک ماه دخول انجام بشه مثل اولین دفعه دچار خونریزی میشه آیا همچین مشکلی وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *