علائم التهاب دهانه رحم

سرویکس ،انتهای پایینی و باریک رحم است که به داخل رحم باز می شود که التهاب آن سرویسیت نامیده میشود.

علائم احتمالی سرویسیت شامل خونریزی بین دوره های قاعدگی، درد حین آمیزش یا در حین معاینه دهانه رحم، و ترشحات غیرطبیعی واژن است. با این حال، همچنین می توان سرویسیت داشت و دردی را تجربه نکرد…

سرويسیت چیست؟

سرویسیت التهاب دهانه رحم است که باعث سوزش،عفونت و آسیب سلولهای دهانه رحم می شود
و ممکن است هنگام لمس کردن، این بافت های تحریک شده یا آلوده،قرمز و متورم شوند و چرک کنند

بیماری های مقاربتی که ممکن است باعث سرویسیت شوند عبارتند از:

سوزاک

کلامیدیا
هرپس تناسلی
تريکومونازيس
میکوپلاسما و اوره آپلاسما

علل دیگر التهاب دهانه رحم عبارتند از:

آلرژی داشتن به مواد شیمیایی در اسپرم کش ها، و یا به لاستیک لاتکس استفاده شده در کاندوم.
عدم تعادل باکتریایی؛ باکتری های طبیعی و سالم در رحم توسط باکتری های ناسالم بی اثر و غیر فعال میشوندکه این اتفاق را واژینوز باکتریایی نیز می نامند.
عدم تعادل هورمونی؛ داشتن استروژن نسبتاً کم یا پروژسترون بالا ممکن است با توانایی بدن در حفظ بافت سالم دهانه رحم تداخل داشته باشد.
درمان سرطان، خود سرطان و یا پرتودرمانی برای سرطان ممکن است باعث تغییراتی در دهانه رحم شود.

علائم سرویسیت:

ترشحات واژن که به رنگ زرد مایل به خاکستری است
خونریزی غیرطبیعی واژن، مانند خونریزی پس از رابطه جنسی یا بین عادت ماهانه

درد در طول رابطه جنسی
ادرار دشوار،دردناک و یا مکرر
درد لگن یا شکم یا تب

پیشگیری

برای کاهش خطر ابتلا به الهاب دهانه رحم ناشی از عفونت های مقاربتی، هر بار که رابطه جنسی دارید، به طور مداوم و درست از کاندوم استفاده کنید. کاندوم در برابر گسترش بیماریهای آمیزشی بسیار موثر است، مانند سوزاک و کلامیدیا که می تواند منجر به این بیماری شود.

بودن در یک رابطه بلند مدت که در آن شما و شریک زندگیتان متعهد به داشتن رابطه جنسی با یکدیگر هستید با این کار میتوانید شانس خود را در برابر بیماریهای آمیزشی کاهش دهید.

اگر شما هم علائم التهاب دهانه رحم را دارید و از آن رنج می برید و تمایل به معاینه دارید میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 01332135933 تماس حاصل فرمائید.

ویژگی های پزشک خوب

2 دیدگاه ها
  • سلام من دخترم مرتب التهاب خون روزی رحم داره وخیلی ناارامی میکنه لطفا باید چکار کنه ارام و قرار نداره متشکرم