سابسیژن چیست و جای جوش را درمان می کند؟

عکس-سابسیژن

عکس-سابسیژن


  1. سابسیژن با روش کنگولا

سابسیژن از دو کلمه ساب به معنی زیر و سیژن به معنی برش تشکیل شده است. در گذشته با تیغ نوکور این درمان انجام می شد که این تیغ شبیه سرنیزه بود. بافت زیر پوست با این تیغ کامل برش داده می شد. در نتیجه تورم و کبودی شدید ایجاد می کرد. به همین دلیل بسیاری از بیماران از این تورم بسیار شکایت می کردند.

سابسیژن-جای-جوش-را-درمان-می-کند

درمان اسکارهای عمیق

برای درمان اسکارهای آتروفی و عمقی سابسیژن بهترین درمان است. اما تکنیک درمان متفاوت است. تیغ نوکور و روش های تهاجمی تر در حال منسوخ شدن است. جایگزین آنها کنگولا است که شبیه سوزن است با این تفاوت که نوک تیزی ندارد. در قطرهای مختلف موجود می باشد که با توجه به کاربرد آن در نقاط مختلف صورت استفاده می شود. مزیت کنگولا اینست که اگر به عضو مهمی مانند سرخرگ یا رشته های عصبی در زیر پوست برخورد کند، به راحتی از آن عبور کرده و آسیبی به آن نمی زند. بنابراین بی خطر و ایمن است.

درمان با کنگولا

درمان های بسیاری با کنگولا انجام می شود و آمارهای بهبودی فراوانی بعد از این تکنیک مشاهده شده است. البته درمان به صورت ترکیبی همزمان با لیزر، میکرونیدلینگ انجام می شود. زیرا اسکارهای جای جوش ترکیبی است. ترکیبی از ice pick، box ca و rooling  که در اکثر افراد وجود دارد. این درمان در طی چند جلسه انجام می شود و تاثیر بسیار خوبی بر اسکارها می گذارد.  

علاوه بر درمان جای جوش های آتروفی و عمقی با این روش اسکارهای رولینگ نیز درمان می شود.

سابسیژن-با-نانوفت
  1. سابسیژن به روش نانوفت

چسبندگی در زیر گودی های جای جوش وجود دارد. که با استفاده از نیدل های سابسیژن این چسبندگی ها آزاد می شود. این چسبندگی هایی که به علت التهاب و جوش قبلی بوجود آمده است. برای پیشگیری از ایجاد چسبندگی مجدد، نانوفت به ناحیه چسبندگی تزریق می شود. با این روش گودی جای جوش پر می شود. البته این تکنیک تنها برای جای جوشی که گود هست بسیار کاربردی است .و برای جای جوش های سوزنی یا مواردی که عمق کمی دارند، گزینه مناسبی نیستند.   

  1. سابسیژن و تزریق ژل

سابسیژن با تزریق فیلر در برخی از اسکارهای جای جوش فرورفته بسیار موثر است. اینکه چه اسکاری مناسب این روش است توسط پزشک متخصص انجام می شود. معمولا با تصویر ارسالی توسط بیمار نمی توان روش مناسب را پیشنهاد داد. ولی بیمار باید از نزدیک ویزیت شود.

اسکار یا آکنه به علت تخریب کلاژن و الاستین به وجود می آید. که هیالونیک خود را از دست می دهد . در برخی موارد آسیب به قدری شدید است که چربی را از بین می برد. در نتیجه باعث تحلیل رفتن بافت پوست می شود. 

سابسیژن-و-تزریق-ژل

زمانی که فیلر به همراه سابسیژن تزریق می شود، هیالونیک از دست رفته را به پوست تزریق می کند. در نتیجه منجر به بازسازی کلاژن و الاستین می شود. همچنین تحلیل رفتگی بافتی نیز پر می شود.

با استفاده از سابسیژن باندهای فیبروزی از زیر اسکار جداسازی می شود. این باندها باعث فرورفتگی اسکار می شود و به لایه های زیرین چسبیده باشد و در نتیجه پوست این ناحیه دچار فرورفتگی شده باشد.

سوالات متدوال سابسیژن
مدت زمان ماندگاری سابسیژن با فیلر چقدر است؟
USER WOMAN
مهسا
چناری
در پاسخ باید گفت با توجه به میزان پاسخگویی از روش سابسیژن، ماندگاری آن نیز متفاوت است. توجه داشته باشید همه افراد بعد از این روش دچار جای جوش نمی شوند. افرادی که مستعد جای جوش هستند اگر از این روش استفاده می شود، ممکن است دوباره دچار این مشکل شوند. البته درصد کمی در این خصوص گزارش داده شده است. که در این موارد توصیه می شود 2 جلسه دیگر به درمان اضافه شود. مدت ماندگاری به نوع فیلر نیز بستگی دارد. در صورتی که فیلر هیالونیک باشد، مدت ماندگاری بین 6 تا 12 ماه می باشد و فیلرهای غیر هیالونیک مانند Elanseh بین 2 تا 4 سال ماندگاری دارد. اما بعد از اتمام تاثیر فیلرها، اسکارهای پوست برنمی گردد. زیرا 15-20 درصد فیلر با سلول های اطراف باند می شود. از این رو تمام فیلر از بین نمی رود.
بهترین متخصص زنان رشت
John Doe
دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان
آیا سابسیژن درد دارد؟
رضا
خیر . زیرا قبل از انجام سابسیژن آمپول بی حسی به ناحیه درمان تزریق می شود. بنابراین بیمار در حین درمان درد زیادی احساس نمی کند و برای همه بیماران قابل تحمل می باشد.
بهترین متخصص زنان رشت
John Doe
دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان
بعد از سابسیژن زخم وجود دارد؟
USER WOMAN
John Doe
رویا
خیر تنها بعد از انجام سابسیژن تورم ایجاد می شود که معمولا بعد از 3-14 روز برطرف می شود.
بهترین متخصص زنان رشت
John Doe
دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان
تاثیر اولیه سابسیژن را کی میتوانیم مشاهده کنیم؟
USER WOMAN
John Doe
مریم زهرا
بلافاصله بعد از اتمام سابسیژن نتیجه قابل رویت است. اما اگر با فیلر انجام شود بعد از 2 تا 6 هفته می توانید نتیجه را مشاهده کنید.
بهترین متخصص زنان رشت
John Doe
دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان

سابسیژن چیست و جای جوش را درمان می کند؟

بله، سابسیژن می‌تواند در درمان جای جوش و آکنه‌ها موثر باشد. این محصول به دلیل دارا بودن مواد ضد التهابی و ضد باکتریایی مانند سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید، به کاهش التهاب پوست، تنظیم تولید چربی و کنترل باکتری‌های موجب آکنه می‌پردازد. با این وجود، نتایج ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از هر محصول، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین راهکار درمانی برای نیازهای شما را تعیین کنید.

دکتر نفیسه مویدنیا بهترین متخصص زنان در رشت در زمینه های زیبایی پوست همچنین انجام فیشیال ، جوانسازی پوست، تخصص دارند که میتوانید با شماره های مطب : ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *