بارداری با IUI


مقدمه

تلقیح داخل رحمی (IUI) یک روش درمانی باروری است که در آن اسپرم ها مستقیماً در رحم زن قرار می گیرند .
در حین بارداری طبیعی ، اسپرم باید از واژن از طریق دهانه رحم ، داخل رحم و تا لوله های رحمی حرکت کند. با استفاده از IUI ، اسپرم ها “شسته و متمرکز می شوند” ، و همچنین مستقیماً در رحم قرار می گیرند ، که آنها را به تخمک نزدیکتر می کند.
این روند می تواند احتمال بارداری را در زوج های خاصی که در بارداری مشکل داشته اند افزایش دهد .

IUI به چه کسی کمک می کند؟

در مقایسه با درمانهای تهاجمی و پرهزینه مانند لقاح آزمایشگاهی (IVF) یک روش باروری نسبتاً غیرتهاجمی و کم هزینه است. در بعضی موارد ، زوجین ممکن است قبل از پیشرفت به IVF در صورت لزوم با IUI شروع کنند .
IUI ممکن است تنها درمانی باشد که برای دستیابی به بارداری لازم است.

IUI می تواند با استفاده از اسپرم مرد یا اسپرم اهدا کننده انجام شود IUI معمولاً در این موارد استفاده می شود :

ناباروری غیر قابل توضیح
آندومتریوز خفیف
مشکلات مربوط به دهانه رحم یا مخاط دهانه رحم
تعداد کم اسپرم
کاهش تحرک اسپرم
مسائل مربوط به انزال یا نعوظ
زوجی که می خواهند از انتقال نقص ژنتیکی از طرف شریک مرد به کودک جلوگیری کنند

IUI در موارد زیر موثر نیست :

زنان مبتلا به آندومتریوز متوسط تا شدید
زنانی که هر دو لوله فالوپ را برداشته اند و یا هر دو لوله فالوپ را مسدود کرده اند
زنان مبتلا به بیماری شدید لوله رحمی
زنانی که چندین عفونت لگن داشته اند
مردانی که اسپرم تولید نمی کنند (مگر اینکه زن و شوهر بخواهند از اسپرم اهدا کننده استفاده کنند)

 

انتظارات از IUI

IUI یک روش نسبتاً بدون درد و غیرتهاجمی است. IUI گاهی اوقات با آنچه “چرخه طبیعی” نامیده می شود ، انجام می شود ، به این معنی که هیچ دارویی تجویز نمی شود. یک زن تخمک گذاری طبیعی دارد و تقریباً در زمان تخمک گذاری اسپرم توسط پزشک در رحم قرار می گیرد .
IUI همچنین می تواند با تحریک تخمدان ترکیب شود. ممکن است از داروهایی استفاده شود تا تخمدان به بلوغ رسیده و تخمک آزاد شود . تخمک گذاری با بیش از یک تخمک معمولاً احتمال بارداری را افزایش می دهد .
IUI سریع و معمولاً بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد .

خطرات IUI چیست؟

به دنبال روش IUI ، خطر عفونت کمی وجود دارد. پزشک شما از ابزارهای استریل استفاده می کند ، بنابراین عفونت بسیار نادر است .
اگر از داروها برای القای تخمک گذاری استفاده شود ، احتمال بارداری با چند نوزاد وجود دارد. از آنجا که داروهای باروری احتمال ترشح بیش از یک تخمک را افزایش می دهند ، احتمال بارداری با چند قلو را نیز افزایش می دهند. پزشک شما سعی می کند مقدار و نوع دارو را بهمراه آزمایش خون و سونوگرافی برای جلوگیری از ترشح بیش از حد تخمک در یک زمان ، متعادل کند.

میزان موفقیت در IUI چگونه است ؟

میزان حاملگی به دنبال IUI بر اساس دلایل شما برای نیاز به درمان باروری متفاوت است . میزان موفقیت در IUI در زنان بالای 40 سال و در زنانی که بعد از سه دوره IUI باردار نشده اند ، کاهش می یابد. شما باید میزان موفقیت پیش بینی شده خود را با متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید تا ببینید آیا این گزینه مناسب شماست .

اگر شما هم تمایل به بارداری با IUI دارید ، میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره 01332135933 تماس حاصل فرمائید .

https://goo.gl/maps/hWyYxFSP8vDspAwz8

ویژگی های پزشک خوب

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
9 دیدگاه ها
  • خانوم دکتر عزیزم واقعا نمیدونم چطور باید ازتون تشکر کنم از اینکه با توجه به اینکه دوران بارداری مخصوصا برای بارداری اول دورانی پر از استرس و سوال های گوناگون و دغدغه های بسیار هستش شما در کنار ما باعث دلگرمی ما هستید و به تمام سوالات ما از طریق اینترنت با مهربونی و صبوری پاسخگو هستید ،واقعا از صمیم قلبم ازتون سپاسگزارم خیلی بزرگواریید

  • سلام وقت بخیر امروز اولین ویزیتم پیش خانم دکتر مویدنیا عزیز بود، و باید بگم ایشون پزشک حاذق و بی نظیری هستن با ارامش خاصی واسه بیمار وقت میذارن و بسیار عالی راهنمایی میکنن، هیچوقت فکر نمیکردم بتونم تست پاپ اسمیر بدم حتی از معاینه میترسیدم خانم دکتر خیلی راحت انجام دادن برام.واقعا ممنونم انشاالله همیشه تندرست و شاد باشن.

  • خانم دکتر مهربونم شما بهترین پزشکی هستین که من تا حالا دیدم ممنون از اینکه توی مطب کلی واسه بیماراتون وقت میذارین و حتی از اوقات استراحت خودتون واسه بیمارای سایت وقت میذارین و با حوصله جواب همشونو میدین و به این اهمیت نمیدین که بیمار مطبتون باشن یا نه و فرقی بینشون قائل نیستین این خیلی ارزشمنده چون خیلی کم هستن پزشکهایی مثل شما که واسه بیمار ارزش قائل باشند .خیلی خیلی ممنونم ازتون که همیشه لبتون خندونه و با انرژی مثبتی که دارین و اینو به بیماراتون انتقال میدین امیدوارم همیشه لبتون خندون باشه.

  • خانم دکتر مهربونم شما بهترین پزشکی هستین که من تا حالا دیدم ممنون از اینکه توی مطب کلی واسه بیماراتون وقت میذارین و حتی از اوقات استراحت خودتون واسه بیمارای سایت وقت میذارین و با حوصله جواب همشونو میدین و به این اهمیت نمیدین که بیمار مطبتون باشن یا نه و فرقی بینشون قائل نیستین این خیلی ارزشمنده چون خیلی کم هستن پزشکهایی مثل شما که واسه بیمار ارزش قائل باشند .خیلی خیلی ممنونم ازتون که همیشه لبتون خندونه و با انرژی مثبتی که دارین و اینو به بیماراتون انتقال میدین امیدوارم همیشه لبتون خندون باشه.

  • سلام.وروز بخیر بنده ازخانم دکتر مویدنیا نهایت تشکر رو دارم وممنونشون هسنم. بخاطر دلسوزی و جدیدیتی ک درکارشون دارن.. برای همیشه بهترین هارو براتون آرزو میکنم وارزو میکنم همیشه سالم باشین.

  • خانم دکتر عزیزم شما ماه ترین دکتری هستین که تا حالا دیدم خیلی خوشحالم إز اینکه بإهاتون آشنا شدم و شمارو به همه معرفی میکنم حتمااا???❤️

  • درود خدمت خانم دکتر عزیز
    من دو فرزند پسر دارم ۱۳ و۸ ساله خیلی دوست دارم دختر دار شوم امابه علت فیبرومی که دارم
    الان حدود یکساله ونیم جلوگیری نکردم وباردار دار نمیشم آیا با روش iui امیدی هست باردار شوم برای دختر
    لطفا راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *