علایم اولیه بارداری

علایم اولیه بارداری

علایم اولیه  بارداری

شایع‌ترین علایم اولیه بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • تاخیر پریود: . اگر در سال‌های باروری یک خانم یک هفته یا بیشتر تاخیر سیکل قاعدگی داشته باشید, ممکن است باردار باشید . با این حال , اگر یک پریودهای نامنظم داشته باشید , این علامت می‌تواند گمراه‌کننده باشد .
  • سینه‌های سفت و متورم : در اوایل بارداری تغییرات هورمونی ممکن است باعث حساسیت وتورم سینه شما شود . این حالت پس از چند هفته کاهش می‌یابد چون بدن شما با تغییرات هورمونی سازش حاصل پیدامی کند .
  • تهوع با یا بدون استفراغ : تهوع که می‌تواند در هر زمانی از روز یا شب بروز کند, اغلب یک ماه پس از باردار شدن شروع می‌شود . با این حال برخی از زنان احساس تهوع کرده و برخی هرگز آن را تجربه نمی‌کنند . علت تهوع در دوران بارداری به طور دقیق مشخص نیست وهورمون‌های بارداری احتمالا در ایجاد آن نقش دارند .
  • تکرر ادرار: ممکن است بیشتر از حد معمول ادرار کنید . مقدار خون در بدن شما در طول دوران بارداری افزایش می‌یابد و باعث می‌شود کلیه‌ها مایع اضافی را تسویه کنند که منجر به تکرر ادرارمی شود .

خستگی :خستگی جزو علایم اولیه بارداری نیز است . دراوایل دوران بارداری ، میزان هورمون گرلین افزایش یافت – که ممکن است باعث خواب‌آلودگی شما شود .

 

علایم اولیه بارداری
علایم اولیه بارداری

علایم و نشانه‌ها در دوران بارداری

علائم و نشانه‌های بارداری که با احتمال کمتر ممکن است در طول سه‌ماهه اول بروز کنند عبارتند از:

  • نوسانات روحی:حجم بالایی از هورمون در بدن شما در دوران بارداری می‌تواند باعث شود که شما به طور غیر عادی احساسی باشید و گریه کنید .
  • تورم: تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث شود که شما احساس تورم شدید داشته باشید ، مشابه این حالت ممکن است در ابتدای دوره قاعدگی برئز پیدا کند .
  • لکه های پوستی: . گاهی اوقات لکه‌های پوستی یکی از اولین نشانه‌های بارداری است .
  • خونریزی رحمی:زمانی که تخمک بارور شده به لایه رحم متصل می‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح میباشد خونریزی رحمی در زمان سیکل قاعدگی رخ می‌دهد . با این حال ، همه زن‌ها این تجربه را ندارند .
  • کرامپ یا دردهای رحمی: برخی از زنان در دوران بارداری دچار درد رحمی خفیف می‌شوند .
  • یبوست: تغییرات هورمونی باعث کندی سیستم گوارشی خانم باردار می‌شود که می‌تواند منجر به یبوست شود .
  • حساسیت به بوی برخی غذاها: . زمانی که باردار هستید ، ممکن است نسبت به بوهای خاص حساس باشید و حس چشایی شما تغییر کند . همانند بیشتر علائم بارداری ، این حساسیت غذا را می‌توان به تغییرات هورمونی نسبت داد .
  • گرفتگی بینی : افزایش سطح هورمون و خون می‌تواند باعث ایجاد التهاب غشا مخاطی در بینی شما و تورم ، خشک شدن و خونریزی بینی شود.

 

آیا شما باردار هستید؟

متاسفانه ، بسیاری از این علایم و نشانه‌ها ، منحصر به دوران بارداری نیستند . برخی می‌توانند نشان دهند که شما بیمار هستیدو یا اینکه پریود شما در شرف شروع است . همچنین شما می‌توانید بدون تجربه بسیاری از این نشانه‌ها باردار باشید .

با این حال ، اگر شما یک دوره ازپریودتان  به تاخیر بیفتد و به علائم فوق توجه کنید ،و حتما یک تست بارداری خانگی داشته باشید و یا پزشک متخصصتان را ببینید . اگر تست بارداری خانگی مثبت است ، با متخصص زنان خود قرار ملاقات بگذارید . هر چه زودتربه بارداری خود را پی ببرید، زودتر می‌توانید مراقبت‌های قبل از تولد را شروع کنید .

اگر شما هم علایم و نشانه های بارداری را دارید میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا  جراح و متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس حاصل فرمائید .

دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان ،زایمان ،نازاییو زیبایی

https://goo.gl/maps/xGHyYCc8wPCwEw2D8

به این مقاله چند ستاره می دهید؟
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *