علایم اولیه بارداری

علایم اولیه بارداری

علایم اولیه  بارداری

شایع‌ترین علایم اولیه بارداری ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • تاخیر پریود: . اگر در سال‌های باروری یک خانم یک هفته یا بیشتر تاخیر سیکل قاعدگی داشته باشید, ممکن است باردار باشید . با این حال , اگر یک پریودهای نامنظم داشته باشید , این علامت می‌تواند گمراه‌کننده باشد .
  • سینه‌های سفت و متورم : در اوایل بارداری تغییرات هورمونی ممکن است باعث حساسیت وتورم سینه شما شود . این حالت پس از چند هفته کاهش می‌یابد چون بدن شما با تغییرات هورمونی سازش حاصل پیدامی کند .
  • تهوع با یا بدون استفراغ : تهوع که می‌تواند در هر زمانی از روز یا شب بروز کند, اغلب یک ماه پس از باردار شدن شروع می‌شود . با این حال برخی از زنان احساس تهوع کرده و برخی هرگز آن را تجربه نمی‌کنند . علت تهوع در دوران بارداری به طور دقیق مشخص نیست وهورمون‌های بارداری احتمالا در ایجاد آن نقش دارند .
  • تکرر ادرار: ممکن است بیشتر از حد معمول ادرار کنید . مقدار خون در بدن شما در طول دوران بارداری افزایش می‌یابد و باعث می‌شود کلیه‌ها مایع اضافی را تسویه کنند که منجر به تکرر ادرارمی شود .

خستگی :خستگی جزو علایم اولیه بارداری نیز است . دراوایل دوران بارداری ، میزان هورمون گرلین افزایش یافت – که ممکن است باعث خواب‌آلودگی شما شود .

 

علایم اولیه بارداری
علایم اولیه بارداری

علایم و نشانه‌ها در دوران بارداری

علائم و نشانه‌های بارداری که با احتمال کمتر ممکن است در طول سه‌ماهه اول بروز کنند عبارتند از:

  • نوسانات روحی:حجم بالایی از هورمون در بدن شما در دوران بارداری می‌تواند باعث شود که شما به طور غیر عادی احساسی باشید و گریه کنید .
  • تورم: تغییرات هورمونی در دوران بارداری می‌تواند باعث شود که شما احساس تورم شدید داشته باشید ، مشابه این حالت ممکن است در ابتدای دوره قاعدگی برئز پیدا کند .
  • لکه های پوستی: . گاهی اوقات لکه‌های پوستی یکی از اولین نشانه‌های بارداری است .
  • خونریزی رحمی:زمانی که تخمک بارور شده به لایه رحم متصل می‌شود که حدود ۱۰ تا ۱۴ روز پس از لقاح میباشد خونریزی رحمی در زمان سیکل قاعدگی رخ می‌دهد . با این حال ، همه زن‌ها این تجربه را ندارند .
  • کرامپ یا دردهای رحمی: برخی از زنان در دوران بارداری دچار درد رحمی خفیف می‌شوند .
  • یبوست: تغییرات هورمونی باعث کندی سیستم گوارشی خانم باردار می‌شود که می‌تواند منجر به یبوست شود .
  • حساسیت به بوی برخی غذاها: . زمانی که باردار هستید ، ممکن است نسبت به بوهای خاص حساس باشید و حس چشایی شما تغییر کند . همانند بیشتر علائم بارداری ، این حساسیت غذا را می‌توان به تغییرات هورمونی نسبت داد .
  • گرفتگی بینی : افزایش سطح هورمون و خون می‌تواند باعث ایجاد التهاب غشا مخاطی در بینی شما و تورم ، خشک شدن و خونریزی بینی شود.

 

آیا شما باردار هستید؟

متاسفانه ، بسیاری از این علایم و نشانه‌ها ، منحصر به دوران بارداری نیستند . برخی می‌توانند نشان دهند که شما بیمار هستیدو یا اینکه پریود شما در شرف شروع است . همچنین شما می‌توانید بدون تجربه بسیاری از این نشانه‌ها باردار باشید .

با این حال ، اگر شما یک دوره ازپریودتان  به تاخیر بیفتد و به علائم فوق توجه کنید ،و حتما یک تست بارداری خانگی داشته باشید و یا پزشک متخصصتان را ببینید . اگر تست بارداری خانگی مثبت است ، با متخصص زنان خود قرار ملاقات بگذارید . هر چه زودتربه بارداری خود را پی ببرید، زودتر می‌توانید مراقبت‌های قبل از تولد را شروع کنید .

اگر شما هم علایم و نشانه های بارداری را دارید میتوانید از تخصص و مهارت خانم دکتر نفیسه مویدنیا  جراح و متخصص زنان و زایمان رشت در این زمینه بهره مند شوید .
جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزرو نوبت با شماره ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس حاصل فرمائید .

دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان ،زایمان ،نازاییو زیبایی

https://goo.gl/maps/xGHyYCc8wPCwEw2D8

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *