پرسش و پاسخ متخصص زنان رشت درباره شایع ترین مشکلات زنان

عکس-دکتر-نفیسه-مویدنیا-فوق-تخصص-زنان-و-زایمان-رشت

عکس-دکتر-نفیسه-مویدنیا-فوق-تخصص-زنان-و-زایمان-رشت


مشکلات اورژانسی خانم ها چیست؟

اورژانس های زنان به دو دسته تقسیم می شود:

همه بانوان: این نوع اورژانس ها برای همه خانم ها حتی یک درصد پیش می آید. یکی از موارد شایع که برای همه خانم ها حتی یکبار پیش آمده، اختلالات در پریود و قاعدگی می باشد. در مواردی برخی خانم ها دچار خونریزی شدید می شوند. زمانی می توان گفت خانمی دچار خونریزی زیاد شده که لخته های خون بزرگ که به اندازه 4 سانتیمتر است،دفع کند. و زمانی که میزان خونریزی به اندازه باشد که عملکرد زوانه فرد را مختل کند. از آنجائیکه خونریزی شدید باعث مشکلاتی از جمله کم خونی در خانم ها می شود باید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید تا علت این عارضه مشخص شود.

خانم های باردار : این مشکلات تنها در دوران بارداری پیش می آید و در صرت بروز آن حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کرد. 

شایع-ترین-مشکلات-زنان

پرسش و پاسخ متخصص زنان رشت درباره شایع ترین مشکلات زنان

من در دوران یائسگی هستم آیا داشتن سوزش طبیعیه؟
USER WOMAN
سیما
احساس سوزش یکی از مواردی است که ممکن است در دوران یائسگی برای خانم ها ایجاد شود. این سوزش به دلیل خشک شدن ناحیه مخاط واژن ایجاد می شود. در موارد خفیف از طریق دارو درمان انجام می شود و در موارد شدیدتر لیزر درمانی انجام می شود که معمولا درمان موفقیت آمیز بوده و برطرف می شود.
دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان ،زایمان ،نازاییو زیبایی
دکتر نفیسه مویدنیا جراح و متخصص زنان ،زایمان ،نازایی و زیبایی

سوال:

من 34 سالمه تنبلی تخمدان و چسبندگی رحم و تخمدان  دارم، 6 ماه پیش ماما می روم که باردار شم چیکار باید بکنم؟
پاسخ دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان رشت

کسی که تنبلی تخمدان دارد، در برخی موارد نیاز به تحریک تخمک گذاری دارد. اگر در مدت شش ماه باردار نشدید، حتما همسرتون از نظر اسپرم و خودتون از نظر باز بودن لوله های رحمی از طریق تصاویر رنگی بررسی شوید. بعد مسیر درمان را ادامه دهید. زیرا در برخی موارد در کنار تنبلی تخمدان فاکتورهای دیگر یا فاکتورهای مردانه ایجاد مشکل می کند.

چیکار کنیم که حتما بدون معاینه زایمان سزارین انجام بدیم؟

زایمان سزارین بدون دلیل پزشکی امروزه به اورژانس های خانم های باردار تبدیل شده است. اول از همه بدانید که معاینه و زایمان طبیعی اگر با ملایمت و ملاحظاتی انجام شود، ترسی ندارد. اگر علل پزشکی برای سزارین وجود داشته باشد، این زایمان انجام می شود. حتی استرس و ترس بسیار در صورتی که توسط روانشناس تایید شود، این نوع زایمان برای فرد انجام می شود. خانم های باردار باید در کمترین حد استرس و اضطراب باید قرار گیرند تا خطری جنین را تهدید نکند.

من تنبلی تخمدان دارم و ضخامت رحمم 3 میلیمتر ارثی است ، به همین دلیل پریودم عقب می افتد؟

بله. در هر ماه ریزش آندومتر در رحم اتفاق می افتد که هر خانمی به صورت قاعدگی آن را تجربه می کند. در فردی که ضخامت آندومتر کمی داشته باشد، یا خونریزی نخواهد داشت یا به مقدار کمی تجربه می کند. در افرادی که تنبلی تخمدان دارند، افزایش ضخامت ماهانه ای که در خانمها به صورت معمول اتفاق می افتد، معمولا رخ نمی دهد و چرخه قاعدگی به صورت طبیعی اتفاق نمی افتد. اتفاقی که برای شما می افتد این است که ضخامت رحم به تدریج افزایش پیدا می کند و بعد از گذشت 2-3 ماه در اثر زیاد بودن ضخامت رحم، ریزش آندومتر  اتفاق می افتد. دلایلی همچون ژنتیک و عوامل محیطی باعث بروز تنبلی تخمدان می شود. عوامل ژنتیکی که درمان نمی شود ولی بیماری با عوامل محیطی با درمان های هورمونی کنترل می شود و مشکلی برای فرد ایجاد نمی شود.

پسری 6 ساله دارم می خواهم باردار شوم چندین بار اقدام کردم برای بارداری ولی باردار نشدم لطفا راهنمایی کنید.

به نظر خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان رشت در خانم های کمتر از سن 35 سال که زوجین شرایط نرمالی برای بارداری دارند، اگر تا یک سال برای بارداری اقدام کردند ممکن است تا یک سال برای بارداری اقدام کنند و بعد از یک سال موفق به بارداری شوند. برای خانم هایی که بیشتر از 35 سال دارند، فرد تا 6 ماه می تواند برای بارداری اقدام کند. در صورتی که بعد از گذشت این زمان ها فرد موفق به بارداری نشد، زوجین باید برای انجام علت بررسی به پزشک مراجعه کنند. فردی که یکبار دارای فرزند شده دلیل بر این نمی شود که در بارداری بعدی به مشکل بربخورد. ممکن مشکل علت دیگری داشته باشد.

آیا تنگ کردن واژن درد دارد؟

لیزری که ما در مطب برای تنگ کردن واژن استفاده میکنیم با بی حسی انجام می شود و فرد دردی را احساس نمی کند. این لیزر در لایه های مخاط واژن انجام می شود و کلا در 10 دقیقه انجام می شود و محدودیت خاصی برای فرد ایجاد نمی کند.

درد کمر و درد زیر شکم مربوط به مشکلات زنان می شود؟

در برخی موارد بله مربوط به مشکلات خانم ها می باشد. البته باید بررسی انجام شود زیرا ممکن است ناشی از مشکلاتی از قبیل عفونت های واژن، کیست های تخمدان، چسبندگی های داخل شکمی مربوط به آندومتریوز باشد. و می تواند مربوط به لگن و عواملی از قبیل دردهای روده، سنگ کلیه باشد که همه اینها با بررسی علت یابی می شود. اگر سوزش ادار و تکرر ادرار هم دارید، باید بررسی های کلیه انجام شود. اگر علائمی مانند سوزش، خارش و ترشحات بدبو دارید احتمال بروز عفونت دارید. اگر دردهای کمر و زیرشکم در زمان قاعدگی بسیار زیاد است ممکن است ناشی از وجود بیماری آندومتریوز باشد. در هر صورت باید بررسی شود.

سه ماهه باردارم و یبوست شدید دارم چه قرصی بخورم تا خوب بشم؟

اولا توصیه می کنم خانم های بارداری که مانند شما مشکلات گوارشی دارند، برنامه غذایی سالم داشته باشند یا آنها را اصلاح کنند. اولین نکته در برنامه غذایی اینست که به مقدار کافی آب دریافت کنند. یعنی روزی 7-8 لیوان آب بنوشید. از میوه جات و سبزیجات تازه استفاده کنید که باعث بهبود عملکرد گوارش می شود. آجیل های بادام، گردو و پسته استفاده مصرف کنید. اگر با رعایت این موارد بهتر نشدید با توجه به شرایط شما و سن بارداری از داروهایی مانند شیرمنیزیوم و شیاف گلیسیرین تجویز می شود. ولی داروهای گیاهی به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید زیرا برخی از آنها اثرات مخربی بر بارداری دارند.

 در مطب دکتر نفیسه موید نیا متخصص زنان رشت ، دارای بورد تخصصی جراحی های زیبایی زنان ، زایمان و نازایی  از بهترین و جدیدترین روش ها برای جوانسازی پوست صورت  استفاده می شود. ثبت نام در دوره ها با شماره های ۰۹۹۱۰۵۳۵۸۶۹ و ۰۱۳۳۲۱۳۵۹۳۳ تماس بگیرید.مشاهده مطالب بیشتر می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه کنید.
به این مقاله چند ستاره می دهید؟
4 دیدگاه ها
  • سلام وقت بخیر خانم دکتر من رحمم رو چندسال پیش بخاطر داشتن فیبرم خارج کردم اما لوله های رحمم رو گذاشتن .آیا میتونم برای تنگی وزیبایی واژنم اقدام کنم؟ممنون میشم جواب بدید لطفا

  • سلام وقت بخیر خانم دکتر من رحمم رو چندسال پیش بخاطر داشتن فیبرم خارج کردم اما لوله های رحمم رو گذاشتن .آیا میتونم برای تنگی وزیبایی واژنم اقدام کنم؟ممنون میشم جواب بدید لطفا

  • سلام خسته نباشیدمن ۱۳ اسفند۱۴۰۰زایمان کردم بعد چهل ردز رابطه محافظت نشده داشتم بعدچندروز پریود شدم خبلی شدید شش روزه هرماه هم تاالان ک پنج ماه شده هرماه پریودشدم ولی دو یا سه روزه اولش شدید بود ولی سرسومین روز دیگ خیلی کم میشد حالت تهوع دارم نمسدونم بخاطراسترسی ک حس میکنم حاملم یا واقعا حاملم اخه بعضیا میگن تو حاملگی هم لانه گزینی اتفاق میوفته ولی واس من لکه بینی نیست قشنگ مثله پریود زیاده بنظر شما لانه گزینی هستش؟

  • سلام دختری ۱۸ساله دارم به تشخیص دکتر زنان تنبلی تخمدان داره ،به علت خونریزی های شدید که داشت قرص ضد بار داری مصرف میکنه
    تو خانواده اصلا چنین چیزی نداشتیم تو رو خدا اگه درمانی هست کمک کنید خوب بشه ،خیلی لاغر هست و این مسئله باعث ریزش مو افسردگیش شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *