مرکز انجام کولپوسکوپی در رشت (Colposcopy)

مرکز-کولپوسکوپی-در-رشت

کولپوسکوپی نوعی آزمایش غربالگری برای تشخیص سرطان دهانه رحم یا علت برخی از علائم واژینالی مثل درد و خونریزی غیر طبیعی است.
برخی از خانم ها با تجویز این آزمایش بسیار نگران می شوند که این چه آزمایشی است و نتایج کولپوسکوپی چه چیزهایی را نشان می دهد. در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ این سوالات را بیابید.

کولپوسکوپی در رشت

به گفته دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان در رشت، کولپوسکوپی یک آزمایش دقیق برای بررسی دهانه رحم و واژن است. از این روش برای تشخیص نوع تغییرات سلولهای دهانه رحم (سرویکس) و واژن که به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) آلوده شده اند، به کار می رود.

نحوه انجام تست کولپوسکوپی در رشت

در طول کولپوسکوپی، به کمک ابزار لوله ای شکلی به نام اسپکولوم، کانال واژن باز می شود. سپس یک میکروسکوپ مجهز به منبع نور به نام دستگاه کولپوسکوپ در فاصله 20 سانتی متری واژن قرار می گیرد. پزشک به کمک این دستگاه می تواند بافت دهانه رحم را بررسی کند.

در برخی موارد اگر چیز مشکوکی در بافت دهانه رحم دیده شود، به کمک یک سواپ، بخشی از سلولهای دهانه رحم نمونه برداری می شوند. به این کار بیوپسی گفته می گویند و نمونه های جمع آوری شده به آزمایشگاه ارسال خواهند شد.

دستگاه-کولپوسکوپ-مطب-دکتر-مویدنیا

برای انجام کولپوسکوپی در رشت شما هم می توانید از تجهیزات مطب دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ها­ 03132135933 و 09910535869 تماس بگیرید.

کاربردهای کولپوسکوپی

به نقل از منابع پزشکی موارد نیاز به کولپوسکوپی عبارتند از:

  • مشاهده سلول های غیرطبیعی در دهانه رحم طی آزمایش پاپ اسمیر
  • مثبت شدن تست HPV
  • بروز خونریزی غیر معمول واژینالی (مثلا خونریزی بعد از رابطه جنسی یا بعد از یائسگی)
  • تشخیص مرحله سرطان یا پیش سرطانی بودن دهانه رحم (در صورت وجود سرطان)

با مراجعه به بهترین دکتر کولپوسکوپی در رشت می توانید برای تشخیص علت مشکلات بالا آزمایش کولپوسکوپی را انجام دهید.

چرا آزمایش کولپوسکوپی مهم است؟

در صورتی که سلولهای سرویکس پیش سرطانی باشند یا در مرحله ای از سرطان دهانه رحم قرار گرفته باشند، این تست با تشخیص دقیق و به موقع می تواند به نجات جان بیمار کمک کند.

چون  با تشخیص به موقع، پزشکان می توانند با روشهای مختلفی جلوی پیشرفت سرطان دهانه رحم و ورود آن به مراحل خطرناک را بگیرند.

به همین دلیل است که اگر برایتان کولپوسکوپی تجویز شده باید هر چه سریعتر آن را انجام دهید. خوشبختانه اغلب مواقع جواب این تست منفی است.

علائم-سرطان-دهانه-رحم

مرکز انجام کولپوسکوپی در بلوار گلسار رشت

یکی از مراکز انجام کولپوسکوپی در رشت، مطب دکتر نفیسه مویدنیا است که در بلوار گلسار واقع شده است. در این مرکز بانوان می توانند از خدمات زیر بهره مند شوند:

  • تست پاپ اسمیر
  • کولپوسکوپی با یا بدون بیوپسی
  • تشخیص سرطان دهانه رحم
  • درمان سرطان دهانه رحم
  • درمان هر بیماری که علت علائم غیرعادی دستگاه تناسلی بانوان شده

شما می توانید این تست سرپایی را در مطب دکتر مویدنیا و در یک مکان ایمن، بهداشتی و بدون استرس انجام دهید. نتیجه بیوپسی شما نیز به بهترین مراکز آزمایشگاه پاتولوژی رشت ارسال می شود.

هزینه کولپوسکوپی در رشت

هزینه کولپوسکوپی در بلور گلسار رشت توسط دکتر نفیسه مویدنیا در سال 1403 حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است. هزینه دقیق این آزمایش با توجه به انجام کولپوسکوپی با یا بدون نمونه برداری (بیوپسی) تعیین می شود.

برای انجام کولپوسکوپی در رشت شما هم می توانید از تجهیزات مطب دکتر نفیسه مویدنیا، جراح و متخصص زنان و زایمان در این زمینه بهره مند شوید. جهت رزرو نوبت با شماره ها­ 03132135933 و 09910535869 تماس بگیرید.

رزومه دکتر مویدنیا

  • دارای بورد تخصصی جراحی زنان، زایمان، نازایی و زیبایی
  • متخصص زنان و زایمان در رشت
  • عضو انجمن متخصصین جراحی زنان و زایمان آمریکا
  • طرف قرارداد با بهترین بیمارستان های خصوصی و دولتی رشت
  • طرف قرارداد بیمه
  • مجرب در زمینه انجام تستهای تشخیصی پاپ اسمیر و کولپوسکوپی

سوالات متداول

برخی از سوالات متداول درباره کولپوسکوپی دهانه رحم که بانوان رشتی در مورد آن از متخصص زنان می پرسند، عبارتند از:

چقدر احتمال دارد جواب کولپوسکوپی نشان دهنده سرطان باشد؟

معمولا احتمال سرطان دهانه رحم در آزمایشات کولپوسکوپی نادر است و در صورت تجویز این تست نباید نگران شوید. در واقع، جواب کولپوسکوپی علت علائمی مثل خونریزیهای عیرعادی و احتمال سرطانی شدن بافتها را نشان می دهد.

کولپوسکوپی در دوران بارداری خطرناک است؟

خیر. انجام این تست در طول بارداری نیز ایمن است ولی اگر نیاز به بیوپسی داشته باشید چون دچار کمی خونریزی می شوید، بهتر است این آزمایش را بعد از زایمان انجام دهید.

آیا کولپوسکوپی درد دارد؟

یکی از مزایای کولپوسکوپی این است که درد خاصی ندارد. شاید حین یا بعد از آن کمی احساس عجیبی در ناحیه واژن یا درد بسیار خفیف (در صورت نمونه برداری یا بیپوسی) داشته باشید. اما در واقع این یک تست کاملا بدون درد است.

اگر شما هم سوالی در مورد مراکز کولپوسکوپی رشت دارید در بخش نظرات از ما بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)
banner 2

خانم دکتر نفیسه مویدنیا متخصص زنان و زایمان در رشت می باشند و دارای بورد تخصصی هستند. ایشان دوره هفت ساله پزشکی عمومی خود را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند. پس از قبولی در مقطع تخصص، دوران تخصصی رشته جراحی زنان و زایمان و نازایی و زیبایی را در دانشگاه دولتی علوم پزشکی تبریز به اتمام رساندند و در نهایت موفق به اخذ بورد تخصصی رشته زنان، زایمان، نازایی و زیبایی شدند.

بدون دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *